tisdag 4 januari 2011

Ja då var det här, år 2011!!

Vi har redan hunnit en bra bit in på året, å 3:e Januari har redan varit, vi har t.o.m. 4;e idag, blä. Detta säger jag eftersom det var den 3:e de skulle börja fixa till de sista längenheterna, vilket de nu också har gjort. För de liv om sig tror ni? Ja se de må jag lova, 3 veckor av 8 timmars helvete var dag sen är det värsta faktiskt över, ljudet som hör till den vanliga renoveringen går ju nog med nöd å näppe för sig, men pikningen redan kl.07:30, inget trevligt kan jag lova…

Annars har åter börjat få rutin på mitt liv. Mina vanliga kvällspromenader har jag åter börjat med, 1½ timme låga å nu har jag under samma tidsperiod fått in 5 km extra, vete fåglarna hur det gått till men ibland lyckas man :P Får se hur länge jag orkar med dessa extra 5 kilometer. Men det känns bra efteråt :D Håller dock för tillfället på att frysa ihjäl på ena halvan av kroppen, benen kan liknas med istappar. Visst, jag vet, i minus 21 grader borde man ha långkalsonger under de tunna jeansen men något sådant bagg som långkalsonger var det längesen, vi snackar typ 10 år sen jag använde och kan lova att såna inte ens finns i min ägo. Har aldrig haft behov för sånt, mitt varma blod har alltid hållit ångan uppe men i år verkar det som om jag blivit kinkigare med kylan, eller äldre, inte säker på vilket…

Tog idag mig tid att se klart säsong 3 av “Private Practise”, något jag inte borde ha gjort, sista avsnittet var inte alls i mitt tycke, hur kunde de döda Dell, helt galet, men jag har väl ändå aldrig haft samma åsikter som någon med titeln manusförfattare så varför börja nu.

Tycker värmen börjar stiga pånytt efter att jag intagit rätt stora mängder av den glögg jag köpte på senaste IKEA-resan, av någon anledning hart det aldrig riktigt funnits tid att dricka den förr men nu är jag glad att den fanns för att värmas och sen värma upp min kalla kropp. Nu kryper jag under filten i soffan å fortsätter läsa “Postcard Killers” :D

God fortsättning :D

1 kommentar: