måndag 10 januari 2011

”Me jumpin' up and down? I'd black both my eyes!”

- Miss Mona(Dolly Parton)/The Best Little Whorehose in Texas


Avnjöt igår “Trettondagskonsert i Berwardhallen”, riktigt bra musikunderhållning där opera blandades med bl.a. musikallåtar. Passade mig perfekt som start på lördagens tevetittande. Har dessvärre inte hittat något motsvarande idag, fast “Morden i Midsommer” var ju inte fy skam det heller.

Räknade idag at jag nu på de senaste 7 dagarna promenerat ca.60 km, tycker faktiskt inte att det är riktigt fy skam. Simon frågade mig om jag hade någon bantning på gång när jag sa att jag försöker hinna med 10km per dag. Jag svarade glatt att det har jag alltid, det går bra ända tills jag blir hungrig å äter. Nä så är det faktiskt inte, vet att man måstas äta för att gå ber i vikt annars funkar det inte, kan bantning eller viktreducering eller vad vi nu ska kallade både fram å tillbaka på mina 10 fingrar men det är inte så lätt, tycker dock redan det är bra att jag fått igen mina dagliga promenader på nytt, kanske kan det bli till nått denna gång. Vidhåller dock ändå att mycket kring detta ämne hr att göra med generna sen får alla andra säga vad de vill :P

Klocka hinner dra iväg igen, visserligen ligger två kvällskift för mina fötter nu men det betyder ju inte att det blir något sådant som sovmorgon, nejdå, jag är rätt säker oå att strax efter kl. 7:30 blir det liv i luckan men stt jag ligger kvar i sängen å gör mitt bästa för att ignorera det, ja utan att använda ord jag skulle kunna använda: retsamma, ljudet för att om ca. 30 minuter erkänna mig besegrad å med tunga steg stiga upp å hoppas på att det finns vatten så det går att duscha för det gör det inte alltid för så länge byggarna är i huset stänger de av å lägger på vattnet när de vill å hur de vill utan förvarning. Låter det inte kul va så säg, någon som vill byta… Kommer glatt vinka av dem när hela huset är klappat å klart :D Jaja, sova var det, fast förts lite nattligt tevetittande, bara en stund ß-yeah rights :P

Känner mig lite ego när jag nämner detta men jag har florerat lite lätt på en annan blogg också en dag under den senaste tiden, kolla här å se vad ni kan finna. Annars så är det också en underhållande å fin, tidvis också väldigt seriös blogg med en fin person i bakgrunden så den går alltid att läsa. http://danielfagerholm.webblogg.se/

Får nu bara säga god fortsättning å vi hörs om vi alla lever å herren dröjer…




You Are Loving Kindness



You are filled with love, compassion, and empathy for the world.

You try to treat everyone like they are your brother or sister. You believe we are all one big family.

You don't discriminate or hate. You have kind feelings about all living beings.

You love unconditionally, even when (and especially when) it's difficult or problematic.




You Are Brown



Like the majority of Brown's students, you are happy and well adjusted.

You are confident and self assured. You wouldn't need to go to one of the bigger named Ivies to feel good about yourself.

You aren't the biggest fan of authority, and you like being able to carve your own path.

You are attractive, accomplished, and independent. Like Brown students, you thrive when you're able to do your own thing.

What Ivy League School Are You?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar