tisdag 18 januari 2011

På vippen till vansinne

Jag tycker jag klagar på detta hela tiden nu, men tro mig, det är verkligen hemskt. Pikning, usch, går ej att förklara hur hemskt det faktiskt é. Räknar dock med att det efter denna vecka gått 3 veckor sen start å det är ungefär så länge själva pikningen har tagit på de andra lägenheterna så jag hoppas det går så denna gång också. Uppe med tuppen r man åtminstone vill jag lova å hinner få väldigt mycket gjort om man riktigt vill.

Hade många funderingar igår. Stod på jobbet, en matsked flög mig ur handen å slog i flera kärror å förde ett fasligt liv när det annars var rätt tyst. Så började jag fundera hur många här o världen som har mig att tacka för sina bröllop, för visst brukar det ju heta att man ställer till med bröllop, eller är det bara fest, när man tappar något i golvet. Detta var en lite roligt fundering eftersom jag senare på kvällen efter att jag kommit hem beställde tillräckligt med blommor för, enligt deras språk, räcka till fyra frierier. Kan dock säga at något sådant var det inte tyvärr, utan bara en gratulationen, men ibland tar jag ut svängarna lite extra.

Så gjorde jag en liten dum sak igår också, eller kanske den inte egentligen var så dum, kan inte riktigt bestämma mig, å i just detta specifika fall brukar jag kunna vara aningen negativ. Nåja, det får tiden utvisa, lets hope for the best.

Så kom jag också fram till att jag verkligen tycker om mitt nya badrum, det är så varmt å härligt. Golvet torkar fort å vattnet får jag hur varmt jag än vill, å det rinner faktiskt genast ner i golvsilen snabbt som ögat istället för att först fylla nästan hela golvet innan det fann golvsilen där det förresten rann ner mycket sakta. Njuter av varje dusch vare sig det är en snabb in å ut dusch eller en sådan där “oj-va-skönt-att-stå-här-en-evighet-men-hjälp-va-mycket-vatten-jag-slösar-men-oj-va-jag-inte-bryr-mig”-dusch :D

Ska småningom till jobbet, kvällsskifte ikväll igen tack vare ett byte. Skulle ju förresten varit ledig men en kollegas förkylning gav mig jobb, nu verkar jag dock dra ihop till en egen. Som tur är finns det Posinova, Ibumax samt Findrexin i det kombinerade kryddhyllan/medicinskåpet :P
Hade tänk jag skulle byta lakan i sängen innan jag går till jobbet men tror det får bli ikväll, tror inte jag väntar gäster efter kl.21 så sängen får förbli obäddad, i värsta/bästa fall får jag väl helt enkelt dra igen draperierna…




You Are Sunset



You are friendly, outgoing, and easily distracted. It takes you a while to get going during the day.

What you lack in productivity you may up for in imagination. You are very creative.

You are a natural rebel, and you don't like following anyone else's rules.

You are successful on your own terms. Many find you to be an inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar