söndag 30 januari 2011

Bland piller, pulver, alkohol å goda gärningar

Hade precis vaknat och kravlat mig ur sängen denna lediga söndag när telefonen ringer, min kära mor undrar om jag kan komma å ge John en hand med att bära upp tvättmaskinen ?/((#/”)”?/¤ Jag blir sällan arg men då var det nära för jag hade sagt att jag ringer när jag vaknat å é klar. Nåja som tur var kunde de äta först så jag fickvakna å sen så var jag så otålig så jag slängde upp maskinjäveln själv steg för steg för två våningar trappor, kopplade in den å så var det så. Den gamla då, ja den får stå i trapphuset tills någon kastar den å fara, kanske kan någon byggare förbarma sig över den å förpassa den till en container, ändå dit den ska. Lite konstigt att det alltid är jag som ska vara snäll å hjälpa, har ju två äldre bröder också, men jag bor ju närmast så då blir det lätt så, är van men blir alltid lika stressad.

Läste just ett inlägg på bloggen.fi, det handlade om en stackare som drabbats av vinterkräksjukan. Uscha mig, steg genast upp å gick till köket, nappade på vägen åt mig ett snapsglas från bokhyllan å slängde in lite Jägermeister å sen för att mildra smaken i munnen, lite Baileys. Nu känner jag att jag tagit död på alla sjukdomsmöjligheter för idag. Borde dock skölja ner 2 Posinova med lite Finrexin så botar jag den nalkande förkylningen också.

Så borde jag nu städa lite då. Solen låg på här på förmiddagen å plötsligt såg jag allt damm så finns lite här å där, stör mig inte så mycket eftersom jag vet att jag inte kan så mycket åt det och att det kommer nytt igen imorgon när byggarna startar upp på nytt , men ska nu ändå torka bort det.

Fick fixat loppisbordet igår, hoppas nu bara jag säljer bra, 25€ är bordshyran så det är nog ett minimum.

Styrelsemöte på kulturhuset LaScala ikväll, ska bli intressant att se hur alla planer framskrider….

God fortsättning

Egentligen var det inte denna låt jag ville ha men Jöback som Jöback.





You Are the Sun



You are a very warm and welcoming person. You make others feel at ease immediately.

You are fun loving, but you also have a serious side. You love to delve deeply into ideas.

You are intellectual and philosophical. You are apt to change your mind about things after thinking about them more.

You have a restless spirit, and it keeps your curious about the world. You love that there is always more to see or do.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar