tisdag 1 februari 2011

Rastlöshet å lönedag i kombination med filmtips

En sån dag, känner mig så rastlös. Trots detta faktum har jag ändå fått rätt så mycket gjort eftersom jag inte haft ro att göra en sak särskilt länge åt gången. Suttit viddatorn å så upp å göra något å så sitta en stund igen. På detta sättet har jag fått moppat golvet (stor vits egentligen eftersom det dras in nytt vitt damm lika fort igen), torkat nedre delen av köksinredningen, gjorde inte så mycket nytta heller eftersom det jag villa ha bort var permanenta märken som troligen tillkommit av att någon inte var så försiktig med dörrarna å lådfronterna när de levererades å installerades. Vädrade sängkläderna flera timmar också, inte för att jag glömde dem utan för att jag kom på att om man inte vill bädda sängen när den borde bli bäddad å man inte kan se på när den är obäddad så slänger man helt enkelt ut sängkläderna på vädring tills det att man känner för att bädda den :P

Igår var det lönedag, vilken flopp. Det första jag gjorde när jag vaknade var att logga in på nätbanken å kolla läget, det såg minst sagt magert ut. Sen när posten kom, å med den lönespecifikationen så förstod jag: 66 timmar saknades eller rättare sagt 98 stycken. Blir aldrig klok på detta med löneutbetalningen men nu förtiden så är det lite så att den kommer när den kommer. Antar dessa timmar kommer 15:e istället... Fick åtminstone betalt det viktigaste som hyra å vatten, samt de där 100€ åt FPA/KELA men just den betalningen tog nog emot, så fick Klarna en nätt summa, mer än de ville ha men mindre än jag tänkt jag skulle betala. Kom dock fram till en sak, tänk va jag skulle bli “rik” bara jag skulle sluta shoppa filmer, men det går ju inte ens att tänka den tanken :P
Som tur är verkar det som jag sålt extremt bra på loppis så med tanke på det borde jag klara mig rätt bra till 15:e februari men då finns det många som vill ha mina pengar….

Inventerade igår mitt lager med halsdukar å tvättade rubbet, får säkert plocka bort minst 10 stycken för sådär många behöver ingen men måste alltid köpa när jag sett någon jag tyckt om, man hinner aldrig ändvända dem allihopa eftersom man för det mesta bara har en åt gången. Lägger endel dem på loppis eller till Missionsstugan efteråt med det som jag inte fått sålt.

Söndagens styrelsemöte gav inte mycket, bara konstaterandet att snart är vi redo att börja repetera höstens stora pjäs bara alla är med på noterna, jag väntar dock bara på rollsättningen. Finns bara en roll jag är intresserad av å får jag inte den ja då vet jag inte….

Så har jag idag också lite filmtips att komma med eftersom jag haft lite mera tid till mina filmer:
#1. Gillade du “Borta med vinden” ja då är fortsättningen å miniserien ”Scarlet” från 1994 något för dig.
#2. Musikalfantaster, hoppas verkligen ni inte missat “Nine”. Alldeles , alldeles underbar…
#3. “Vampires Suck” gillar t.o.m. jag även om jag älskar “Twiligt”

Kunde antagligen komma med 300 till ids ej….





Your Winter Personality is Playful



You can't help it... winter makes you feel like a kid again. There's something magical about that much snow!

You're always down to have some fun. You're the first one at a snowball fight or a snowman making contest.

You are genuinely optimistic. You see the bright side of every blizzard, even if the power goes out.

You are full of delight and wonder. You never feel bored - there's too much for you to be excited about.






You Are Colorful



You are a vibrant person who can't help but leave a mark on the world.

You definitely like to keep moving and changing in your life. You value personal growth.

You love to learn new things, but you don't stick to any one subject for too long.

You are so energetic that you sometimes push yourself too much. You keep going until you collapse.



Fasiken vad det tog länge att skriva detta inlägg, mitt mellanslag funkar nämligen bara om man trycker hårt på tangenten precis mellan V&B i rätt vinkel, men gör man det funkar den perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar