måndag 21 februari 2011

Ny vecka nu när förra är avklarad

För att påbörja denna veckas första inlägg vill jag börja med att disskutera3 stycken av veckoslutets tv-program.

NR 1. Let’s Dance
Alexandras skada. Vem tror faktiskt på att det var så alvarligt som de försökte få det att låta. Personligen tycker jag att hon dansade lite väl bra för att ha av en lårmuskel, plus att det hette att hon inte tagit något smärtstillande. Har ju nog varit liknande fall I-tidigare säsonger också, då sade jag samma sak.

NR 2. Melodifestivalen: deltävling 3
Och här kommer de traditionella Melodifestivalkommentarerna…
#1. Linda Sundblad. Först tyckte jag det lät helt ok å väntade att det skulle trappas upp, men tyvärr så blev det bara helt ok ända till slutet… Å varför måste låtens namn upprepas igen å igen. Tautologi (tårta på tårta) kallas det, det fick man lära sig i gymnasiet. Scenkläderna skulle gjort sig bättre utan jackan.
#2. Simon Forsberg. Jag gillade det, men man kan tyvärr säga mycket samma som om #6. Å som de sa i sketchen, vilka ögonfransar :D
#3..Sara Lumholt. Hade förväntat mig lite mer drag med tanke på låttiteln, bättre när man hörde den andra gången, men scenkläderna, de passade väl inte riktigt
#4. The Playtones. Nja, jag vet inte alls. The Blue Man Group? Hade de och #3 samkoordinerat sina kläder. Inte ens värt andra chansen. Å jag skrev detta föra jag hörde Maries kommentar :P
#5. Shirley’s Angels. Klart jag gillade detta, det säger väl sig själv, Shirley är alltid bra. Hon har bättre låtar än denna dock. Vill ha kläderna ända ner till skorna.
#6. Sebastian. Helt ok låt igen, men bara ok. Borde varit en artist med starkare röst för texten var rätt bra men så var det ju tautologi igen… Å varför kunde han inte röra på sig, stod ju bara å rörde på sig på plats.
#7. Sara Varga. Verkligen JA. Inte melodifestival direkt men bra låt i alla fall. Skulle kunnat vara en artist med starkare röst, men det var väl allt.
#8. Eric Saade. Älskar det. Bättre än Shirley. Trevlig koreografi å bara man på scenen, men det får med en handske borde dött ut med Michael Jacksson. Svimmar gör jag ändå inte.

Gillar inte att Playtones gick rakt till final, men ok, Varga å Shirley gick ju åtminstone till andra chansen så då
kan jag acceptera det.

NR 3. QX Gaygala
Äntligen tevesändes denna gala igen. Tror det var många år sen sist. Åtminstone har inte jag fått ögonen på den förän i år. En gala som verkligen behöver sändas på TV, å inte mer än rätt med tanke på alla rädda barnen, humor, sport, guldbagge osv. -galor som sänds. I like :D

Så var det behandlat.

Önskar sen jag skulle haft något spännande att berätta om den gångna helgen. Stängde loppisbordet. Blev inte mycket i handen denna gång efter att bordshyran var för 3 veckor var betald, men med tanke på den rätt så lilla mängd prylar å de väldigt låga priserna så tjänade jag rätt så bra :D Det gör jag om, EFTER att förråden blir städade någon gång i framtiden för jag tror jag tömt alla skåp å gömmor i lägenheten på onödiga prylar nu.

Nu vecka, nya möjligheter. Bara två dagar att jobba som det ser ut i nuläget. Bara att acceptera.

Kom förresten fram till en intressant insikt den gångna veckan. Jag är piggare om jag bara sover max 7 timmar per natt. 10 timmar är rena döden om jag ska få något uträttat på dagarna. Är dessvärre en nattuggla å trots att jag inte behöver måga timmar sömn så är det ju så skönt att få ligga å sova….

Får bara önska god fortsättning på dagen. Ska försöka komma igång med mina promenader igen idag, slappat lite med dem på sistone å då blir det inte bra :-/



Your Style is Glamourous




Whenever you're given the chance, you love to dress up in your best clothes.

You get so tired of seeing jeans every where. You believe that people should put in a little more effort. You do!

You love playing around with looks, and you have a taste for designer fashion... even if you don't indulge it.

You love it when your outfit turns heads. You love it when someone asks you where you got something!



Your Travel Type is Cultural




Your perfect trip is enriching, nourishing, and taste expanding.

You're looking to take in the best of what a region has to offer. You especially love the arts and history.

Of course, no vacation would be complete without some amazing shopping and dining.

And to top off the full experience, you'd love to stay in a historic or five star hotel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar