söndag 6 februari 2011

Kommentarer å funderingar

Idag har varit en bra dag, latar mig ännu, har inte riktigt fått fart på dagen men snart så :D Har faktiskt moppat av golvet, Sini-skaftet å mikrofibermoppen är verkligen bra, lika bra som riskokaren för mikrovågsugnen av märket Tupperware, vilken bra pryl samt värt varje euro å cent :D

Igår kväll var det 1:a uttagningen till Melodifestivalen som gällde å jag satt bänkad framför teven, å många kommentarer hade jag ju förstås :P
#1.Dilba. Inget speciellt med låten men när man hört den flera gånger blir den lite bättre. Scenkläderna blev en flopp men hade potential. Förstod inte vitsen med korsetten som bara hängde där.
#2.SwingFlye. Tycker faktiskt att deltagarna ska kunna svenska när det är svenska uttagningen. Låten var väl sådär halvbra säger jag med en lätt motvilja
#3. Jenny Silver. Jag gillade verkligen låten men artisten var fel men kan inte säga vem den skulle passat bättre. #4. Jonas Mattson. Söt. Klar flickidol. Halleluja var min första tanke när låten började, låten som jag för övrigt inte gillade, plus att det redan finns en låt med samma titel, den gillar jag å den är från Les Miserable.
#5. Le Kid. Färggrant är väl det minsta man kan säga. Men det var väl allt det då. Refrängen lite bra i början
#6. Rasmus Viberg. Karlsson på taket i kombination med Ryback.
#7. Pernilla Andersson. Vacker text men där tar det slut.
#8. Danny. Man måste bara gilla Danny. I like Danny! :-D Scenkläderna å koreografin får klart godkänt, men låten, blev inte den lite enformig...in the club...

Dannys låt var rätt att skicka rakt till globen trots allt men tycker Dilba skulle gått vidare före #2 ändå. Var sliten mellan SwingFlye å The Kid men att skicka SwinFlye rakt till Globen var FEL!! De där små sketcherna före låtarna var bra å Peter Stormare som Hurricane, lite fyndigt :P

Snubblade idag över en partybild av en manlig bekant å kom plötsligt på att jag ju hade tänkt ta hål i örat, eller båda, svårt beslut, fast två kan ju vara bra att ha i framtiden :P. Har också länge funderat på en tatuering, en liten en men då är ju problemet var och vilket motiv. Sen ska vi ju inte en tänka på priset, ja fast det är väl nog bara tatueringen som kostar…

Nåja, dags att sätta i en högre växel å göra mig presentabel…god fortsättning….




You Are an Eagle



You are a deeply spiritual and wise person. Your still waters run deep.

You are very perceptive and intuitive. You often see what others are missing.

You are both responsible and fearless. You won't be deterred from your destiny.

You do what needs to be done, especially when others are afraid to do it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar