söndag 13 februari 2011

Skip-bo å det nya modet

Dagen har fört med sig lite smått å gott, till att börja med något som kan bli en ny favorit bland alla de miniserier jag sett, “Downton Abbey” som sänd 22:30 på Lördagar från Svt1 fr.o.m. ikväll (12:februari). Ska bli väldigt intressant att se hur det utvecklats. En story placerat på ett engelskt gods med tjänstefolk å intriger. Ett modernare “Upstairs and Downstairs”.

På dagens att göra lista stod det också ett å annat, men sållade lite det blev bara tvätten, städa hela badrummet å se på Melodifestivalen. Resten tar vi någon annan gång. Detta förde med sig lite missfärgad tvätt, konstigt nog inte allt vitt i maskinen utan bara en handduk å en t-skjorta. Vet inte vad som missfärgat det men bort gick det inte fast jag gnuggade med fläckbortagningsmedel så det löddrade å tvättade på nytt. Nåja, handduken klipper jag mitt itu å har som städtrasa (harmar lite eftersom det var en av de nyaste från senaste IKEA-resan) å t-skjortan ska få smaka på saxen å få en, inte en v-formad ringning, eller rund-ringning utan istället får den en djup å bred U-ringning. Någon gång kan den säkert användas, kanske kan jag starta ett nytt mode :D

Kortspel blev det ikväll också, Skip-Bo, något vi plockade upp på Åland, korten hittade vi inte ens i denna region förrän tuktigt nyligen, då ihop med UNO-kort, som tur var skickade morbror å Nettan en packe med oss hem. Lite onödigt att spela egentligen för inte vinner jag, å inte min mor heller, styvfadern :P, mammas John står konstant som vinnare, vet inte var han gömmer alla kort. Roligare att spela på Åland, där vann jag faktiskt ibland, tror det har att göra med att det fanns fler kort i omlopp, the more the merryer

Som sagt så har del 2 av svenska uttagningen till Melodifestivalen varit å farit å jag satt å antecknade så klart.
Först å främst, Sjögren; Ja än finns det krut i gamla gubben :-)
#1. Brolle. Fel årtionde för mig men texten va bra.
#2. Loreen. Skrikhals, blev aningen svårt att uppfatta texten. Å va hade hon på sig. Nån annan kunde säkert gjort något bättre av låten.
#3. Babsan. Man måste ju bara älska. Super rakt igenom, vem vill inte ha en spanjor :-D Å just när jag tycker dansarna är väl överklädda ryker en del ;-) 10 points :-) Å sketchen före var också bra, han/hon/den/det. Går knappast vidare någonstans, Sverige förstår sig inte på underhållning.
#4. Bettan. Inte direkt Eurovision men annars rätt bra, lät dock inte helt rent.
#5. Sanna Nielsen. Jag tror nästan hon é förälskad, snygga kläder dock.
#6. The Moniker. En till som är förälskad tydligen. Rätt bra på nåt konstigt sätt.
#7. Angela. Inget speciellt egentligen.
#8. Christian Walz. Jag föredrar hans Wonderchild.
Babsan åkte genast ut, väntat, och därmed brydde jag mig inte om vem gick vidare hit eller dit. End of story.

Å apropå alla de åsikter jag för med mig när det kommer till att kommentera tv-program så måste jag bara säga att nog var det skönt att bli av med stela Weise i Let’s Dance.

Konstigt att jag inte fick någon kommentar på förra inlägget, men va ska man egentligen säga :D Förr när jag bloggande på gamla bloggen.fi så hade jag en trogen kommenterare, på gott å ont. Vet ännu inte vem det var å om denna har hittat min blogg på nytt men den kallade sig “Nr3” å jag är säker på att den skulle haft mycket att säga om många av de senare inläggen men jag vill minnas att han/hon sa tack å hej till kommentarerna när han/hon inte visste, eller gjorde han/hon det? (det undrade jag alltid) om bakgrunden till allt. Ja vem var den personen egentligen…det lär man aldrig få reda på….

Tack å gonatt <--Yea rights :P


You Are Easygoing



You are a friendly, flexible, and fearless person. Bottom line? You're up for anything.

You are the life of the party, and you love getting people together. You are very outgoing.

You have to be free to do your own thing. You can't stand too many rules and regulations.

You're not easily offended, but it will offend you if someone tells you how to live your life!




Ännu en perfekt beskrivning av mig :D Blogthings kan sin sak



Your Dark Element is Metal



You are a very formal and elegant person. You are neat to the point of being meticulous.

You are both humble and proper. You never want to be a burden on others.

You are a bit cool and aloof to people you don't know well. It takes you a while to warm up.

You can be bossy and inflexible when you feel stressed. You don't budge easily.

6 kommentarer:

  1. Du är inte glömd..... jag checkar in på din blogg allt emellanåt... och det ska gudarna veta att jag har kommentarer...... "nr 3"

    SvaraRadera
  2. Nu gör du mig smått orolig. Trevligt att du läser, men att du hittat mig här på blogspot å kommenterar här istället för på bloggen.fi bloggen gör mig fundersam eftersom det alltid är blogspotinläggen jag länkar till min facebooksida,säg inte att du finns i min vänlista?!?! Å att du har kommentarer det kan jag tro, vill nog inte ens veta vilka :P

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag lite osäker.... vill du eller vill du INTE veta mina kommentarer.....jag kan hållas ute i dimman om det passar dig bäst... Ingen skillnad, hur som helst bara...."nr 3"

    SvaraRadera
  4. Tror trots allt det är bäst att du håller inne med dina tankar, tog ju inte direkt dem till mig så bra om man säger som så.
    Skulle dock hemskt gärna veta vem du är. Kan man inte ens få en ledtråd. Om jag ber snällt :D Please!! nr 3 känns så anonymt...

    SvaraRadera
  5. ....Ok..... Your choice....Lite synd att jag förstörde mitt rykte för länge sen... Såå farlig är jag inte. Om du tog illa upp då ber jag om ursäkt... verkligen. Om du ändå innnan jag loggar ut vill höra min kommentar till ditt tidigare tillägg om vem du är, vill vara och vem du kunde vara måste jag säga att du lever ditt liv NÄSTAN som du vill. Några detaljer till och du hade hela drömmen.De detaljerna är svårt att få i den stad du bor tyvärr. Du lever ett modigt liv, tummen upp. Det där om att se hela sin dröm gå upp i rök p.g.a. inredning tror jag dessvärre inte på. Skapar man sig ett liv tillsammans skapar man även en inredningsstil som passar båda. Det gör man när man älskar varandra. Nu ska jag sluta och tacka för mig... jag drar mig tillbaka som önskat av författaren till bloggen... och när vi kommer till mera ledtrådar om mig så är ju det inte längre aktuellt."nr 3" kommer av att jag en gång var kommenterare nr 3 i en lite aktivare inläggsblogg av dig för länge sen.Jag följer med dig i tystnad här bakom, bäst så. P.s. Jag hoppas du hittar dina detaljer i livet och får leva ditt liv FULLT UT! "nr3"

    SvaraRadera
  6. Blev först riktigt rädd när jag såg hur lång texten var. Här kommer det tänkte jag, ta skydd. Men detta var ju riktigt trevligt sag, TACK. Å du har helt rätt om lilla Nykarleby, egentligen inte rätta platsen för mig, men svårt att släppa taget alldeles ensam. Du har rätt om resten också tror jag, tänk att jag ger dig rätt :P

    Kollade igenom alla mina gamla kommentarer å läste inläggeni fråga, kanske ALLA dina INTE var så farliga. "Fakta" var mycket värre. Fann 3 välkommenterade inlägg, 19.11.2008,4.11.2008,14.11.2008(November 2008 måste varit en dålig tid), men dina inlägg var nog sist å slutligen inte så farliga, tycker jag idag, men då i November 2008 var jag förbannad vill jag minnas, tror jag var vassare i tungan med mina svar än du med dina tankar. Ser på saker å ting i ett helt annat ljus idag, kanske vuxnare, lugnare. Just då skulle jag ha honom, på ett eller annat sätt, han var min. Skäms lite när jag läser inläggen....

    Man kan inte få allt å -a- kommer nog att förbli en man som man bara kan drömma om, som Hugh Jackman. Men att glömma det som var, även om det nog inte fanns något från hans sida utan bara i min fantasi, han är dock så FANTASTISKT trevlig.

    Så kommer vi till vem du är, bara för att du kommenterar stup i ett, vilket du skulle få göra om du alltid skulle vara såhär trevlig :P, så skulle det vara kul att veta vem DU är. Känner du mig på något annat sätt än genom mitt skrivande? :)

    SvaraRadera