söndag 13 februari 2011

Livsrannsakan med flyt

Vilket flyt jag har haft idag, måste sovit ovanligt bra. Fick gjort massor, helt utan att göra listadessutom, tror faktiskt det funkar bättre så. Med en riktig lista så ser man allt som behöver göras på en gång å det känns så jobbigt men har man den i huvudet å gör allt lite vartefter så är allt plötsligt klart. Troligen bara ett sätt att lura hjärnan. Hursomhelst så blev maten lagad i ett huj, glad över den nya stekpannan så tack ni som handlat av mig på loppis för det var ju de pengarna som finansierade den. Tanken var att det skulle bli risotto, men oops, burken tom så då blev det makaroner istället, makaronisotto :P
Så åkte symaskinen fram, knapparna syddes perfekt med maskins hjälp, man skulle säkert kunnat det med den gamla också om man bara vetat hur. Tvätten kom sig lätt av tvättlian å in i skåpen snyggt å prydligt medan den missfärgade t-skjortan omsyddes lätt. Ännu lite smått å gott gjordes innan allt avlutades med en skön å uppfriskande promenad, kände mig så glad att jag trodde det stelfrusna ansiktet skulle spricka.

På facebook har det florerat många statusuppdateringar om Alla hjärtans dag, årets sämsta dag för singlar, om hur underbart det är, sen har det funnits andra också, såna som jag gillat t.ex.

”På måndag är det alla hjärtans dag ♥ kopiera detta om du inte har nån speciell att fira den med och istället får vara helt jävla ensam ♥”

”På måndag är det alla hjärtans dag ♥ kopiera detta om du har vänner som betyder mycket för dig! ♥”

Men den jag gillar bäst är ändå…

”Snart är det alla ♥ dag, lägg upp det här på din status om du får köpa dina egna jävla blommor ;)”

Hoppas de jag lånat dessa av inte tar illa upp.

Så har jag läst igenom många gamla blogginlägg efter att jag läst kommentarerna. Utan att skryta på sig själv så måste jag säga att jag själv åtminstone tycker att jag vuxit som människa de senaste åren. Herregud, 2008 var en katastrof i så många avseenden. Hade en konstig människosyn å funderingarna, ja jisses :P Nåja, tur att man kan se att man gjort framsteg. Visst ser mitt liv likadant ut på många sätt å det finns lite jag ville ändra på då som jag ännu vill ändra på, men det är väl säkert på såna punkter som jag trots allt trivs med eller fortfarande försöker ändra på.

Nåja, ska se klart på Wallander å försöka komma mig till sömnens land så fort som möjligt efter det, ledig imorgon ännu å jag kan ju inte sova bort hela dagen. Å gay-vecka i ”Halv 8 hos mig”, me like.



You Are Well Liked




You know that you have to be a friend in order to make friends, and there's no better friend than you.

You believe in yourself and in others as well. You expect the best from people.

You tend to have many stable, deep, and loving relationships. People matter, and you put them first.

You are a ton of fun, and you love to bond with others. You don't care what you're doing... you're just happy to be with your friends.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar