onsdag 23 februari 2011

De ena å de andra

Nog kan man rådda mycket i drömmarnas land, dock hade jag en liten rolig dröm inatt, ändå glad att jag vaknade före vi kom oss gående till Esse med allt hans bagage (typ 10 väskor på hjul, varierande storlekar å ljusgröna), speciellt när det blev en omväg genom Ytterjeppo å det visade sig att han inte kunde fixa taxi hem åt mig utan jag skulle bli tvungen att gå tillbaka, det blev en lång kilometer det för så lång väg ville han ha hjälp ursprungligen :P Så går det om man träffar killen Alex på biblioteket där man bara fick låna 886 böcker i veckan, och nästan blev tvingad till det, säkert därför det var så tomt på hyllorna. Hade två drömmar till, lika mysko, de är dessvärre lite luddiga, men de var lika knäppa….

Twinkies å Ho Hos, hört talas om det amerikanska godiset/tilltugget. Beställde det för länge sen när Discshop öppna godisbutiken å häromdagen fick jag dem hemskickade. Blev faktiskt smått förvånad när det visade sig att jag inte gillade dem, alldeles för söta. Överlag så har de väldigt smaskigt godis i USA, det förklarar en del :P

Så kommer jag sådär utsökt in på en facebookstatus som jag läste igår. Den bästa på länge!! Here it comes:
Kopiera denna text om du, liksom jag, kan jämföras med en Chokladbit:
Lite för fet, inte så nyttig, men rätt läcker, smarrig och oemotståndlig :)

Gillar verkligen min lägenhet efter renoveringen, vill verkligen tacka den kvinna som uppfann golvvärme, vilket genidrag :D

Soffdynorna blev ej dammade idag, fanns ingen värmande sol på balkongen. Dock satt jag på knä å skrubbade rent ugnen uppe hos mor efter att Mr Muscle gjort förarbetet. Inte lika bra som reklamen visar, när stämmer väl reklamer till 100%, men rätt bra nog. Rent å fint. Min ugn är ännu såren sådär behöver jag inget sånt. Känner mig lite som jag gjorde en sommar för många år sen, gissar på ‘08, när jag inte sov många timmar per natt utan istället städade på de mest udda ställen, spisen å ugnen på alla sidor, å golvlisterna skrubbades också rena, fast så allvarligt är det inte ännu å i morgon jobbar jag kvällsskifte.

Tack å gonatt.

10 points igen


You Are a Banana Milkshake




You are happy to go your own way in life. You've always felt a little different from everyone else.

You are content to have your own thing going on... you just don't like getting attention for it!

You love variety and new experiences. You are quite creative and experimental.

You believe that there is a lot to still be discovered in this world, and you're hoping to find some of it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar