lördag 5 februari 2011

Barnsligt seriöst

Igår blev det att jobba trots att det inte stod på listan. No problems, jobbar inte så mycket just nu så mer är alltid välkommet. Den dagen jag inte kan spendera slut på mina pengar så då är nog jordens undergång nära.

Visst är det underbart att få barn ibland, om så bara för några minuter. Det fick jag igår. Hade varit å rastat hundarna åt en vän och tänkte ta den snabba vägen av gårdsplanen, den gick nerför en backe i ca.1meter snö, tänkte den skulle hålla att gå på hela vägen eller åtminstone vara lätt att vada igenom eftersom all snö som kommit denna vinter varit så lätt. Fel på båda punkterna kan jag börja med att säga, dock funkade det super att rulla i snön hela vägen ner. Barnslig å befriande. Hoppas ingen granne såg mig :P

Fick min nya symaskin igår. Kul. Kommer dock att ta mig ett tag att bli van med den för den är aningen effektivare kan man säga, och den kom med många extra små delar som länge varit försvunna till den gamla.

Gjorde ett konstaterande idag, ett jag gjort många gånger förr. Det är dyrt att leva, å då menar jag först å främst själva maten. Handlade ca.1½ kasse till summan 44,33€ tyckte jag inte handlat något dyrt före jag kom hem å läste kvittot, för ca.20€ fick “bara” 800g av kött å fisk samt 1250g ost. Inte konstigt det blev dyrt. Har kanske riktig mat för ett tag framöver men ändå DYRT!!

Nåja, nåja. Dags att tillreda lite av den dyra maten nu då. Sen får vi se vad jag hittar på.




You Are Faithful



You are a truly courageous person. You believe in yourself and the people around you.

You are a positive thinker and a true optimist. You expect the best from the world.

You are independent yet interdependent. You do your own thing, but you're always thinking of the community around you.

You are warm-hearted, witty, and even irreverent. You think it's a shame to take anything too seriously.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar