fredag 11 februari 2011

Martyr, fakir, dragqueen, “stalker”, god son-arbetare-arbetskamrat, vän, fiende, älskad, hatad, passionerad, hjälpsam, 1800-talskvinna…?

Så mycket olika ord bara för att beskriva en ända person. Den person jag är, vill vara, kan vara, har varit. Tror man kan minnas vad man varit i ett tidigare liv. Jag kan komma ännu flera ord men tror inte alla ryms med i rubriken. Sen har säkert de som känner mig eller läser bloggen många ord som jag inte ens skulle tänka på. Jag är komplicerad person, många sidor, flera ansikten, inte lätt att lära känna, tror ingen känner mig till 100%, inte ens jag. Önskar bara det skulle finnas någon, bara EN som känner mig lika bra som jag själv.

Onsdag var en bra dag. Pysslade på med sånt jag faktiskt gillar. Hushållssysslor. Skulle vara perfekt hushållerska eller hemmapappa kanske. Hursomhelst höll jag hjärnan sysselsatt så jag slapp tänka på ett å annat, som att tidningsjakten totalt misslyckades, ska en tidning komma ut 8.2 ska den helt klart vara ute i butik 9.2, men nej då. Till slut mindes jag inte ens att jag skulle införskaffa den. Bakade en kaka, utan recept, på högt sådär bara för att testa den nya kakformen, å visst fan blev den perfekt, den bästa kryddkakan på länge. Typiskt men egentligen helt självklart, jag bakade den ju inte till något speciellt :P

Igår vet jag inte. Allt var bra till kvällen tror jag. Måste ut å köpa kattmat åt mammas frass. Vid kassan föll blicken på tidningshyllan, tomt där min tidning skulle vara. Skönt, men på hemvägen slank jag in via R-Kiosken och fick där köpt min tidning (nästan för mina sista slantar) med att leende från den trevliga å unga blondinen. Höll på att frysa fingrarna av mig när jag på hemvägen letade efter rätt reportage. Misslyckades, blev nervös, fel tidning?! :S Väl hemma sjönk jag ner vid köksbordet å läste. Aldrig har jag läst något skrivet på finska språket med sådan inlevelse å med ett leende på läpparna :D
-
-
-
-
Men så kom det. Den hemska känslan som fick mig att gömma tidningen, begrava den djup där jag slapp se den, en sista titt å sen bort.
Lärde mig något när jag läste det där reportaget, ändrade uppfattning om personen i fråga. Inte på något negativt sätt, tvärtemot egentligen. Hans inredningsstil var verkligen inte den jag trodde, hade fantiserat om, ja eller lite, men mycket mer naket å avskalat, kallt. Tror verkligen inte jag skulle kunna bo så. Bingo. Mina förhoppningar å tankar på förhållande sjönk snabbt.
Det var det som gjorde/gör ont, åskmolnet som släppte ett vattenfall över den flammande elden å förvandlade den till ett berg av glödande kol. Inte så illa det heller, men inte är det bra. Ett steg närmare ett avslut är ändå inte så illa, kanske var detta läsande en prototyp till min DELETE-knapp.
Sist å slutligen så fick jag ju vänt katastrofen till något bättre, å sen hittade jag praktiskt taget alla musiknummer ur “After Dark med Babsan” på YouTube, nedladdningen startade genast :D Dragshow är bara SÅ bra, piggar alltid upp. Tänk när man skulle ha råd att shoppa allt man ville från GothicHaven å JoyBoots, but sadly no.

Älskar detta klipp, ett av många, MÅNGA


Idag är en ny dag. Jobb väntar. Ikväll Let’s Dance å så hopp i säng i sängen bäddad med de renaste, slätaste å friskaste lakanen som jag hittat, allt hänger nu på vädring på balkongen. Renbädda sängen, usch, tycker verkligen inte om ordet renbäddat men kan inget annat ord för när man bäddar med rena å strukna lakan rakt ur byrån, men RENbäddat låter som om lakanen man haft i sängen skulle vara så extremt smutsig, ja usch. Alla har vi väl ord man inte tycker om. Nåja, dags att putsa det sista av lägenheten nu så är den till belåtenhet när man kommer från jobbet å humöret hålls uppe. Minns när jag hade katt, då såg det aldrig likadant ut när jag kom hem som när jag for, sköna tider nu….på den fronten..

Tack för den :P



You Are a Cow



You are nurturing by nature, and you value close relationships with friends.

You are gentle and patient. You let people be exactly who they are.

You are predictable, stable, and consistent. You believe that people need to rely on someone in this crazy world.

You are unemotional and calm. When you feel something, you usually don't let it show.






You Should Bake Chocolate Chip Cookies



You are the type of person who has more friends than you can count. You're very popular.

You are outgoing and fun loving. You don't worry too much... you just enjoy life.

You may be well liked, but there's nothing bland or ordinary about you.

You like to write your own rules. Who knows what you'll throw into your chocolate chip cookies?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar