fredag 24 februari 2012

Dagen när hela världen lukta skit


I skrivandets stund inser jag att klockan kommer ticka över tolvslaget och ge oss en ny dag innan jag skrivit klart. Hoppas den dagen blir bättre än idag.

Visste redan när jag vaknade, flera gånger om, att jag verkligen inte borde stiga upp idag. Å rätt hade jag. Det finns inget som jag gjorde idag som jag egentligen ville. Allt var blää. Nya säsongen ”Skilda Världar” var tråkig och ”Glee” säsong två tänkte jag skicka tillbaka innan jag tog den ur plasten, slöseri med pengar. Vet visserligen att dessa åsikter kommer ändras når jag vaknar på rätt sida. Frostingen ikväll var för mjuk men hade inte tid att ha den i kylen en stund och sen var det massa disk som jag inte hade nerver att lämna. Till råga på allt slog det mig att det är fisk som lunch på jobbet imorgon (börjar annars 05:50) och jag som glömt att kocka till något. Om ingen kommer och överraskar mig med något gott strax efter 12 imorgon blir det smörgås och apelsin då.
Fast några ljuspunkter fanns det ju.
#1. Tårtan blev perfekt, saftig, hög och perfekt. Mottagaren dekorerar den sen för min skrivstil är usel. Synd jag inte får möjlighet att smaka på den...

#2. Morotskakan som frostades ikväll var underbart god och saftig. En tas till jobbet och en finns här hemma….. tänk när man skulle få fredagsfrämmande, manligt sådan, någ
#3. Favoptic skickar nya skruvar till mina Sarno glasögon. Att ha dem med ena skalmen lös och sned resulterar bara i huvudvärk. Tur att jag har andra att byta med och 2 nya par på kommande :D

Det var väl det då. Hoppas på en bättre dag imorgon. Det känns som fredagen blir bättre…..faktiskt….

En sak jag kommit fram till idag. Som skrämmer mig lite. Visst är Kurt i ”Glee” söt? Han spelas av Chris Colfer och är två år yngre än mig. Nästan en yngling (jag är ju ännu så ung) Jag som alltid gillat, och gör det fortfarande, so don’t gert me wrong, älfre killar. Som luktar gott och har kostym till jobbet varje dag som Annika och jag diskuterade. Tyckte detta med kostymen inte var något måste men har han de får han kemtvätta skjortorna eller stryka dem själv :P

GOD NATT!!


Your Animal is the Cat




You are independent to the point of being stubborn. You stick to your values.

You are loyal, trustworthy, and honest. You are very devoted to your family.



You are aloof towards those you don't know well, but you are affectionate with those you are close to.

You are a creative, sensual, and mysterious person. You are agile and flexible.


Your EQ is 100




You're average. It's easy to predict how you'll react to things. But anyone could have guessed that.



You're a bit moody, and sometimes you have trouble coping with every day life.

But you're by no means depressed, and your good days definitely out number your bad days.



There's nothing really wrong with your life, but you may not be living up to your actual potential.

Negative emotions can be a real drain of your energy, so make sure you have them under control.


You Are Love




You find it easy to love. First of all, you love yourself - and that's extremely important.

You truly love your friends, and you even have a special love for all of humanity. Other people mean a lot to you.



You find it easy to express your feelings and get close to people. And while no friendship is perfect, you've mastered the art of forgiveness.

You are affectionate and caring. Your love can be anywhere from platonic to passionate, but it's always strong.


You Are Balanced




You are a peaceful and content person. You don't ask too much of yourself or those around you.

You are confident and self-assured. You never try to be someone you're not - you believe that you are enough.



You have a healthy skepticism about the world. You don't buy into a lot of mainstream values.

You've found a better way to live - through deep reflection and understanding yourself.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar