fredag 10 februari 2012

En människa bär hundra identiteter-inte bara en


Vill inte hinna med, jag som menat blogga flera gånger de sen sist men ja, det har bara inte blivit av. Inget nytt under solen dock.

Loppisaffärerna avslutas till söndagen, tur det för de har gått uselt. Det verkar som om inget hittar till cityloppisen i Jeppis, på Loppishallen har alltid affärerna gått prima. Hoppas bara man åtminstone gått på plus när man börjar räkna plus och minus. Nu ska det avvaktas en vecka å så och läget ska pejlas och så tar vi kanske ett bord på just loppishallen istället.

Besökte ett stall en sväng igår. Evigheter sen jag varit i ett stall. Riktigt trevligt. Hundar som sprang fritt (under uppsikt av ägare) katter dök upp här och där och i den ena boxen huserade två kaniner i egna burar. När man växt upp på landet så är det väl inte konstigt att allt det där känns som hemma. Fast tyckte de kunde ridit ute lika bra som i manechen, det var ungefär lika varmt.

Fredag betyder städdag, ja kanske inte för mig som väl städar lite mest hela tiden. Idag blev det lite mer än tänkt när jag letade lakan i mina skåp. Vem är det som har så mycket saker där egentligen. Jag började genast sortera i 3 högar: spara, släng och loppis. Kommer helt klart att klara en loppisrunda till. Och fler ställen som det där finns, trust me. Men en sak har jag mycket av, dessa glas….

….köpte dem på ellos eller liknande ställe när de var billiga men hur många par köpte jag egentligen?!?

Fredag kväll. Tevekväll. Som vanligt. Men ikväll var det lite bättre än vanligt, detta berodde ju på att tv4 sände QX Gaygalan :D Den enda gala jag bryr mig om!! Vilken glädjefest, bögarna kan minsann festa :D Darin uppträdde, han hade blivit äldre men på något konstigt sätt fortsätter han se lika barnslig ut :P Å där satt jag och hoppades att årets TV-program skulle bli ”Downton Abbey” men nejdå, i Sverige verkar man ju älska ”Så mycket bättre”, kanske skulle jag också göra det om jag skulle få välja artisterna ….
Och sen kom Shirley Clamps urringning….den lär bli omtalad….säger inget mer…men den brukar vara snyggare.
Men en sak kom jag fram till, jag vill ha ett par skor. Såna här…
Men det är ändå inte bara fest. Det finns faktiskt ett allvar bakom också. Lite här och där.

Det är liksom lite lika med QAF. Har idag kollat klart säsong 5. Varje ledig och ibland också upptagen stund (som nätter när man borde sova) har jag spenderat med denna serie. Underbar. I en första anblick kan jag lova att den bara verkar ytlig och allt handlar om sex. Man on man mostly. Men om man som jag kollat den från avsnitt ett till det bittra slutet (som jag tycke det var, fast ändå lyckligt på ett sätt) så ser man allt klart och tydligt en vacker kärlekshistoria, ja flera, och berättelsen om många livsöden. Känner inte alls lika för den brittiska versionen….







Your 80s Hunk is Jason Bateman







Back in the 80s, you would be a typical cute girl next door.

So it's no surprise your guy is the ideal guy next door.

You go for a guy who's sensitive, sweet, and sexy without knowing it.

You prefer to be with a guy who focuses his attention on you... not showing off!

1 kommentar: