söndag 12 februari 2012

Gränsen försvann mellan älska och hata

Melodifestivalen stod på agendan ikväll igen. Inte lika underhållande som förra veckan. ALLS!! Å Låtarna, tyckte de lät väldigt lika. De jag gillade bäst var The Baseballs…nej jag menar ju naturligtvis Top Cats :P Låten svängig och karlarna också trevlig att se på. Daniel verkade stor på sig, Munther har jag aldrig greppat och att Aldén och Lundstedt inte kom längre (fast jag tyckte inte de var riktigt på topp ikväll) förstår jag inte riktigt, fast texten till Andreas låt var bra. Däremot var det ”Elektriska” uppträdandet bra. Dansarna skulle passat bra som gogodansare på Babylon :P


Idag har jag haft en ”unnardag” (fast lite måste man väl egentligen unna sig var dag för att orka leva). Först var det en grillad kyckling, alltid lite på dyrare sidan men kan det bli godare alltså, nom nom. Å den barbariska känslan när man plockar isär den med bara händerna (kniv och gaffel är alldeles för petigt) och till sist står där med bara benresterna. En viktig detalj är att se till att hålla önskebenet helt, greppa en ände med var hand, bryta det och önska sig något. Ännu kan jag inte påstå att det fungerat men jag fortsätter försöka.
Sen ikväll blev jag bitchy, eller kände mig så.

Kände att jag måste ha något sött. Inget sådant fanns någonstans i närheten. T.o.m. sockerburken är tom. Men räddningen fanns i frysen, den lilla burken med färskfrusna, skivade och sockrade jordgubbar. Underbart gott och tog lite längre att äta när man fick hacka lös bit för bit :D

Två lediga dagar framför mig ännu, hjälp alltså. Vad ska jag göra imorgon då. Kan inte städa det som inte finns att städa, inte tvätta det som inte finns att tvätta. Shoppa har jag inte gjort på LÄNGE (tro det eller ej) men försöker reda upp gamla skulder just nu isstället för att skapa nya. Jag kan hålla mig….ibland….

Nåja något hittar jag väl på.
Börja by the way få lite scenabstinens. Känner mig lite såhär…. :P Få saker bättre än känslan att stå på scenen….


Sen så är YouTube en farlig plats mitt I natten, man fastnar och plötsligt é klockan 02, ja kanske hinner den bli 03 men det finns så mycket där. Jag tycker det é kul att höra musikalklipp på olika språk (både såna jag förstår och inte)


Från 05:20

3 kommentarer:

  1. Alltså... vi har tyckt HEELT olika! Jag tyckte stArtfältet var på topp i melodifestivalen igår... det enda botten nappet var Top cats! Tycker verkligen inte om rockabilly stilen... inte stilen och INTE musiken. Ulrik är ju hur bra som helst och Lindgren blev ju uppriktigt sagt förvånad över att gå så långt... inte alls "stor på sig"... Andreas hade ingen "topp låt... ursäkta men den var svängig och helt ok men inte topp... sorry! Sonja sjöng en Typisk Sonja låt och det är lite så att har man hört en så har man hört alla... inga nyheter där inte. Och sist men inte minst... elektropopen orkade vi inte höra på ens.. då gick vi på kiss och snacks paus... Tänk vad olika vi kan tycka... så kan det vara, så det är bara för dig att ändra dig nu då och börja tycka som jag... Tommy lille... eller hur? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, vet inte det :P Tycker faktiskt det är bra att folk tycker olika. Inte för att jag é bossy eller så ;)

      Radera
  2. Do får no koma hiid å städa å tvätt om do vill ;) gott om sånt jär :D // Anna

    SvaraRadera