onsdag 1 februari 2012

”Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.” - Joan Rivers

Känt mig trött ikväll och efter jobbet. Sov en stund, bara en liten stund på kvällssidan, det behövdes, nog inte van att jobba dessa 5 dagarspass just nu, jag har ju varit van med att jobba 1-2 dagar och sen ha 3-5 dagar ledigt, men jag föredrar helt klart att jobba längre perioder i sträck.Konstigt kanske hur jag som é så ung kan bli trött av så ”lite” medan andra som é äldre kan jobba massor. Egentligen blir inte jag trött heller bara jag håller igång och inte stannar upp, då går det mesta och hur länge som helt.
Ryktas sen om att jag kommer få semester i sommar, hur mycket vet jag inte än men ser mig redan klättra på väggarna. Fast lite semester samtidigt som mamma skulle ju verkligen hjälpa upp lite när det kommer till den traditionella Ålandsresan men tror inte jag får välja när jag ska ha semester såhär första gången, får väl bara ta det som blir över.

Inte mycket att säga om de två senaste dagarna, har ju jobbat så.

Igår var det dags att fixa chokladtårta, eller tårtor. Skulle precis börja på med chokladtryffelsmeten när meddelandet kom att möten var inställt. Just så. Jag har ju sagt att man inte ska planera något. Blev faktiskt lite irriterad eftersom detta var andra gången på kort tid och jag båda gångerna bytt skift på jobbet. Tänkte först frysa tårtbottnarna till någon gång i framtiden med hade jag handlat massor av choklad och grädde skulle det bli tårta. Genast en var färdig mottogs den glatt på jobbet.

En halva av den andra fick samma öde idag, lite gav jag åt mamma och sen hade jag hoppats på kaffegäst. Detta passade ju inte denna gång heller naturligtvis, ingen överraskning där tyvärr men jag hade redan hunnit tänka och hoppas, maybe this time….



Nyduschad och fräsch. Exfolierad och fixad var man här. Men tycker verkligen inte om min hy, för gammal för ”ungdomsfinnar”. Tur det finns smörjor som funkar bra just då…. Borde bara putsa upp glasögonen igen så skulle jag se betydligt bättre också.

Borde egentligen gå och sova nu så jag hinner vara uppe någon timme innan jobbet, har kvällsskiftet, vill inte vända dygnet helt och hållet igen. Men är inne i en QaF (Quer as folk), USA naturligtvis, fas just nu så ett avsnitt hinner jag nog med ännu :D


Tack och god natt!!

Just because :P

3 kommentarer:

  1. å ho får man in lagt länkar?får it he ti tojm ja...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du videor... Bara att klistra in HTML koden som på youtube finns under ”dela” och sen ”bädda in” (”jaa” och sen ”upota”) i fliken ”Redigera HTML”

      Radera
  2. ja he va ju it alls na complicated

    SvaraRadera