söndag 29 januari 2012

”För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.” – Nalle Puh

Inte mycket att saga idag. Dagen började med att kallt uppvaknande. Telefonen larmade, jag hoppade ur sängen för att inte somna om (kör dubbla larm med 15 min mellanrum endast på arbetsdagar :P ) klädde på mig och begav mig ut i kylan. Man kan säga att det är ett bra sätt att vakna till liv om man känner sig trött. Över bron till andra sidan ån för att rasta en frusen men ”pjaso” Litzy. Sen hem för att bädda och diska undan popcornskålen och kastrullen samt ångra att jag dammsugit den svarta HAMPEN-mattan igår…. Bakade på samma gång med ett godkänt resultat. Ja det var väl det, kvällen bjöd på tortilla med mamma och John, nami. Körde en maskin tvätt samt lite handtvätt och thats it for today!!
Imorgon är det back to work som gäller. Det är då dag ett av 5 innan jag får ledigt en dag och kör 5 till (känner på mig att det kommer bli fler än så). Efter jobbet måste jag sen minnas att hämta en tårtbox från teatern och fixa till en tårta, en chokladchock :D Tårtbotten av choklad, chokladmousse, chokladtryffel och hallongrädde. Blir det bra så blir det jävligt bra.

Nu ska slutet av ”En shopaholics bekännelser” ses (jag är inte totalt illa ute….ännu) avsluta glaset innehållande en Muscat-spritzer och duscha. I säng före halv 1 är inte riktigt illa heller….

Till sist en facebook says….





You Seek Appreciation




You are brainy and deliberate. You believe anything worth doing is worth doing right.

People love that you have a nurturing side to you. You can be counted on to make anyone feel better.

You are an innovative person. You like to do things your own way, and you tend to have a lot of "lifehacks."

You are very productive. You are an excellent multitasker and like to do many things while you're working.


You Are Monday




Like this day of the week, you are ruled by the moon.

More than anything, you are flexible.

You are moody and impressionable. You are easily influenced by the world around you.

And while you can be temperamental, you eventually adjust.

While Mondays tend to be the hardest day for people, you don't mind getting back to regular life.

You're the one waking up early and making the coffee while everyone else complains.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar