onsdag 11 januari 2012

Nattbloggning…..

Sen när har jag blivit så dokumentärfrälst? Häromdagen glömde jag en som fanns i mina tittar-planer men idag zappade (inget illa alls att zappa) jag in på reprisen ”Pangpangbröder”. - Gustav och Oskar är tvillingbröder men så olika två personer kan vara. Filmaren Axel Danielson har filmat sina systersöner på den skånska landsbygden under tio år från nio till nitton års ålder…..(SVT:s beskrivning)…… Den var faktiskt bra den också.
Och här kan man se den på Svtplay….
http://svtplay.se/v/2668906/dokumentarfilm__pangpangbroder
Jag borde visst sova nu. Sover jag? Va bra :P Men faktum é att jag faktiskt vänt någorlunda på dygnet så det är inte allt för illa. Igår gick jag å sova kl. 01 istället för 03-04 och steg idag upp kl. 9 istället för 11-12. Inte så illa.
Hade en rätt så lat förmiddag, men fick storstädat badrummet, och spegelskåpet, det började ju bli farligt att öppna. Sen hann jag också med tvätten, men ja det var minsann på vippen.

Ikväll tog jag chansen och var passagerare på jungfrututren med bilen för L, första gången med ny höft. Det gick jättebra, verkar som att köra bil é en sådan sak som sitter i ryggraden. Ändå tyckte vi nog att hon skulle undvika Helsinfors gator ett tag ännu.

Så kan jag rekommendera en bra miniserie, Hinsehäxan. Två avsnitt lång, ett igår och ett ikväll. Finns nu att se på Svtplay också. Det är en riktigt bra sida, hinner man inte kolla repriserna på teven kan man se det mesta när man vill här, detta fast man bor i Finland. Detta tycker många sidor inte om, ”Materialet visas endast i Sverige” .
Del 1
http://svtplay.se/v/2670212/hinsehaxan/del_1_av_2
Del2
http://svtplay.se/v/2671348/hinsehaxan/del_2_av_2

Dags att sova nu….vare sig jag vill eller ej. Morgonskifte imorgon. Ledig eftermiddag å kväll. Och inga planer alls, visserligen är det kanske skönt men inga planer gör mig lätt rastlös… Vi får se vad som händer helt enkelt.
Apropå inget alls. Läste ett trevligt horoskop idag i Veckans NU. Säger inget om innehållet än pga. Jinxingrisken. Lite skrockfull é jag allt och horoskop har sin charm…..

God natt gott folk!!



Your Love is Giving




Your love actively and generously. You like to make a difference in other people's lives.

You give freely of your time and resources. You help without even being asked.

You believe that love is a doing word. You rather express your love through actions than words.

You are a truly kind and good person. You are both thoughtful and unselfish.

ÖNSKETÄNKANDE

You Have Him Totally Hooked




Your guy is all yours - and happily so.

He loves being around you, and he totally sees you as a couple.

It looks like you two have a great future together - if you want it!


You Are Fairly Skeptical




You're not the type of person who will fall for anything...

But you do keep your mind open to all sorts of possibilities.

You figure that anything could be true. After all, the world is a strange place.

However, you're going to need some convincing before you can believe in aliens or reincarnation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar