lördag 14 januari 2012

Lördagsblogg

Himlen é mörk över Nykarleby och det har inget med vädret att göra. Tydligen brinner gamla pälsningscentralen, rejält. Har sett bilderna så jag tror verkligen på det och på den korta hemvägen dalade stora svart as brända flak av, ja vad som nu fanns där ner lite här och var samt att jag hann börja stinka rök.

Ska vädra kläderna….sen…

Sen fick jag ett ”klagomål” på gårdagens inlägg. ”Clownansiktena” syntes för dåligt. Därför har jag lovat att vara tillmötesgående och publicera en ny bild med bara dem. Å här é den….

Hade tänkt ta det lugnt när jag kom från jobbet idag, efter jag bäddat sängen, men så möttes jag istället av kassen med tvätt jag skulle sortera. Nå det gick ju fort men fanns inte i mina planer. Fast nu slappar jag bara tills det é dags att flytta en säng och kanske koppla in en teve i ett barnrum. We shall see.
Säng, sova. Jisses va gott jag har sovit gott de senaste nätterna. Två täcken gör susen. Så mojjigt så, de är tunga, som om en man håller om en. Men inga snarkningar, fast man får ju fråga sig om det är bra eller dåligt, fast snarkar väl kanske själv också så….

God fortsättning på dagen!!

1 kommentar:

  1. å e va tout i centrum på folk,all va me s market,tom så stou di parkka på tankplatton,tå ja sku tank..å tå dessutom skådar di shitit på ME,mtfers

    SvaraRadera