fredag 13 januari 2012

Skrockfull någon?

Vilken dag. Lite fredagen den 13:e känsla men den har varit lite trevlig också.


Tjugondag Knut ska julen ut. Det är mon tradition och så blev det. Visst finns kanske lite som kom fram till julen kvar men stearinljus passar väl hela vintern och slingorna på balkongen kan också få lysa upp i mörkret, plus att rött å blått ser så vackert ut under snön som bara blir mer och mer på räcket.

Detta var hur min jul såg ut, kom på att jag visst inte haft publicerat någon bild på det tidigare.

Och från jul över till, efter jul-vinter. Blev verkligen riktigt nöjd. Och det jag tycker mest om é de två små smyckade ”clownansiktena”. Ett rikytigt loppisfyns som jag visseeligen hade glömt före jag hittade dem idag :P Över lag är jag väldigt nöjd, tror jag kallar stilen ”Var Sak På Sin Plats” :D

Så fick jag också upp denna plåttavla. En julklapp från Annika. Vet inte vad hon menar :P


Sen kommer vi till det inte så trevliga. Ingen lön. Hade hoppats på lön fast jag hörde ryktas att inga tillägg skulle komma idag, har nämligen hänt sig att jag ibland fått lön även om det inte stått till pappers. Idag var dock nog ett undantag. INTE okej. Får väl leva på hoppet, lyckan, luft och allt annat som é gratis. Skulle gärna lägga till kärlek på listan för då skulle jag strunta i allt vad pengar heter.
Trots att ingen lön kom idag plockade jag fram räkningarna som fanns och sorterade och skrev in dem på nätbanken så det är klart såhär långt till 31:a. vad ska man förresten göra med betalda räkningar, de behövs ju till inget sen de är betalda. Starta en lite pappersbrasa månne? :P

1 kommentar: