söndag 22 januari 2012

I en tid av val

Tanker börja med att vara politisk så har vi det ur världen. Ifjol, eller när det sist var val, i kommunalvalet?, var jag dum nog att inte rösta, eller det dumma var nog att BERÄTTA att jag inte röstat. Det missytaget gör jag inte om. I år har jag röstat, presidentvalet. Jag kan t.o.m. säga att det var Lipponen jag röstade på. Mitt val stod alltid mellan Haavisto och Lipponen men jag ansåg att Lipponen var mera erfaren och känd och troligen hade större chans än Haavisto. Hade visst fel och i nästa gång kommer det helt klart vara Haavistos nummer som står på röstsedeln. Tänk bara att få ha dessa två som tar emot på slottet nästa självständighetsbal :D


Annars har det varit en dag som alla andra, ledig och med en lång sovmorgon (jag måste verkligen få ett slut på dessa, borde kanske placera telefonen i köket istället för under huvudkudden i framtiden), äta något och så en sväng över till Bomans. Sen kollade jag faktiskt på stora delar av valvakan. Håller jag på att bli vuxen eller, skrämmande tanke.

Imorgon börjar en ny vecka, jobbar kväll efter ett byte. Den 23.1, en speciell dag va`:D eller känns det bara så. Hoppas på en bra dag, en bra vecka osv. osv.

Här finns förresten två statusuppdateringar jag gladeligen stjäl av två vänner från facebook. Väldigt bra sagt av dem…
” I live in my own little world, but it's okey ... they know me here! ”
” Plötsligt blev ju presidentvalet intressant! Nu tycks det handla om om vem som stoppar in vad i vadförnågot!”




You Are Bill




You are a complex and often misunderstood person. You have a bit of a tortured soul.

You are extremely old fashioned, well-mannered, and polite. In many ways, you are a fish out of water.

You have many people in your life pulling you in different directions. You try to do the right thing, no matter what.

You'd like to live a simple, uncomplicated life with the person you love - but that's not going to happen anytime soon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar