lördag 21 januari 2012

Läxläsning a lá me

Känner mig rätt så nöjd när läxorna ikväll blev gjorda. Läxor har alltid varit lika, man vill inte ta tag i dem men när man äntligen gör det så är det så otroligt simpelt å é klart i ett huj ….. visserligen blev det mest pilar och likhetstecken av det jag skrev ikväll. Visste ni att de flesta golvmaterial faktiskt ska rengöras likadant. Röd rondell, kombi eller golvvårdmaskin. Svagt alkaliska, alkaliska eller neutrala medel samt torra till fuktiga metoder. Ska bli intressant att på onsdag se om det faktiskt var sådär enkelt. Så hade jag också tänkt fylla i en utvärdering (som skulle in före jul eller någon när det passade) men hur jag än letade och letade kunde jag inte hitta den fast jag é bombsäker på att jag hade rätt webadress. Måste fråga efter den rätta på onsdag, då är det medel som é temat. Hoppas det inte blir allt för invecklat. Hittills har skoldagarna, 8 timmar å 3 pauser per dag gått fort. Alltid något. Och jag ska använda den publika transporten på onsdag igen, tänk vad det är praktiskt :D (och tänk att jag faktiskt sa det där :P)



You Are Dusting




You are meticulous, focused, and extremely detail oriented. It's likely that you have the cleanest home of anyone you know.

You notice all the little things that people seem to overlook. And it's not unusual for a tiny detail that's out of place to get under your skin.

Your perfectionism has no bounds, and in most cases, it's an asset. The world needs more people who can dot every "i" and cross every "t".

You're the type of person who appreciates a job well done. You believe that effort counts for a lot.


Annars har dagen varit helt vanlig. Gjorde det jag sa jag skulle göra idag, plus att jag fick hämtad dessa gardiner, fast panelversionen….

De heter Metropol, från Ellos, och 20-30 cm för långa. Tur jag inte tänkt hänga upp dem genat, ska fålla upp dem när viljan infinner sig å maskinen ändå är framme.

Så har jag också retat mig på mitt golv, speciellt köksgolvet med svarta stenplattor. Varför kan golven inte alltid vara lika snygga å blanka som de är när man just skurat den å de ännu är våta. Då skulle jag vara mycket glad. Att vaxa dem skulle hjälpa till men det vaxet ska underhållas också….

Å nu sådär apropå inget alls, sånt é jag bra på. Inte kul att sitta tvärs över vägen från den man älskar ensam utan att kunna göra något, men lät inte detta förstöra allt. Life goes on och one day maybe…
Och förresten, fick häromdagen frågan på ett quiz: ”Vilken ögonfärg har din favoritperson”. Tyvärr var det svårt att svara på det när inte alternativet ”Jag é färgblind fanns med” Tittade noga på en bild å gissade….

God fortsättning på natten!
Imorgon ska jag ta och jobba ett kvällsskifte ,det var ett tag sen jag hade det en lördag. Hoppas bara risgrynsgröten är god.



You Are Blueberry Pancakes




You prefer flavorful, fresh foods that are well seasoned.

You shy away from anything plain or overcooked.

It's not likely someone would find a lot of cheap convenience foods in your kitchen.

Instead, someone might find a wide array of spices, herbs, and flavorings.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar