lördag 28 januari 2012

Nattlig rastlös själ

Rastlösheten kliar i fingrarna, och huvudet också tror jag. Så har det varit hela kvällen. Jag ska ju vara ledig hela helgen, hemska saker. Har försökt figurera ut vad jag skulle kunna göra ända sedan jag kom hem och sorterade mig igenom posten, startade tvättmaskinen lagade mat och åt samt drog av golvet lite.
Verkligen baksugen *hihi* ;D Finns ju naturligtvis problem med det också. Brist på finanserring, idéer och utrymme. Skulle känna för att baka sådär som jag minns från barndomen i Forsby. Mamma bakade allt, bröd och semlor, bullar och kakor. Frusen gick från ekandes tom till proppfull. Å vad gott allt var. När jag får utrymme ska jag göra lika.

Får se hur det blir imorgon och vad jag gör och inte gör.

Förresten var ju del 3, den sista delen av ”Med hjärtat som insats” i onsdags men hann se det i sin helhet fört ikväll. SvtPlay é bra. http://svtplay.se/t/173753/med_hjartat_som_insats

Ska nu se klart avsnittet av Skärgårdsdoktorn jag nu ser på och sen sovdags. Vem kan väl motstå skärgårdsdoktorn, jag har då aldrig kunnat det :D




You Would Choose Love




Money may buy a little happiness, but not the happiness of true love.

You rather have a true soulmate than a private jet.

And while many people may claim they would choose love too...

You're one of the few who would really do it.


You Are Humility




If someone were to ask you, you'd say you don't have any virtues. See how humble you are!

You don't try to think about how great you are. You just try to do the right thing and stay modest.

You never take credit for your accomplishments. If anything, you give the credit to someone else.

You are totally selfless. You are able to take your ego out of the equation and give people the respect they deserve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar