torsdag 26 januari 2012

Alla fina människor har grå jacka…(min svarta duffel dög ej)

Håll i er, detta inlägg blev visst lite långt igen.
Det är sen och jag ska i jobb imorgon kl. 07 men det hindsrar väl knappast att börja skriva ett inlägg strax eter kl. 00, trots allt så sov jag ju rekordlånga 6 ½ timme i natt. Mycket att göra de senaste dagarna. Lite trevligt att hålla sig sysselsatt, ser att det finns en viss charm i det, men inte konstant….

Tisdagen började med att jobba. Jag och mamma sida vid sida. Inte alla som kan jobba med någon av sina föräldrar. Det säger jag inte att jag kan varje minut heller men som tur är jobbar vi på en tudelad avdelning och har hand om en halva på var. Och när son vet bättre än mor (och det gör han också ibland(ofta) :P) eller tvärtom så blir det ibland lite demonstrationer kan man säga. Fast det reder sig alltid till slut.
Hursomhelst. Jobbade. Efter jobbet kastade jag mig in i en värdering till skolan. Det tog sin lilla tid och jag säger bara att det handlade om 16 sidor när den var utskriven….klarar mig utan att göra om den. Måste ju naturligtvis lägga undan några minuter för säsong 4 av ”True Blood” (hoppas jag hinner med resten i dagarna). Sen minns jag inte exakt vad jag gjorde men klockan var plötsligt halv 11 på kvällen och jag skulle bara innan jag gick och sova. ”Bara” betydde just då, fixa till frukosten å lunchen, hitta passande kläder, diska, duscha, ställa väskan (och glömde likaväl utvärderingen)samt gick igenom posten jag tydligen glömt för att sen komma mig i säng 3 minuter före tolv.

Dagen började då med skola med temat medel vilket gör att tensider och tillsatsämnen gått i kors med enzymer och säkerhetsanvisningar. Fanns däremot intressanta stunder, på lunchen. Presidentvalet kom på tal.” Vilken skandal Haavisto skulle vara som president, 2 män som representerar, ack nej, å tänk så ung hans kille var, men hjälp. Osv.” Kunde knappt hålla mig för skratt, måste lämna bordet en stund. Funderade på att sträcka mig över bordet och presentera mig själv. Men hallå alltså. Vissa människor kan inte tänka, de talade som om de aldrig varit i närheten av homosexuella och där satt lilla jag. Tyvärr ville jag inte reta någon, trots allt ska jag ju gå i skola med dem länge ännu.
Efter skolan inhandlades en kolsyrepatron, har nämligen gjort slut på en hel sedan jul, bara 60 liter, nu ska den bara påfyllas på Citymarket innan den nya tar slut också….
Efter detta kom barnvaktande. En 10-åring. En trevlig sådan, fast alla som inte är en förälder är väl alltid roligare. Satt i huset jag verkligen gillar och tänkte att snart är det slut med det när huset inom en framtid, vem vet när, byter ägare. Tänk om man ändå hade 100+ tusen euro till övers…..

Så får man skylla sig själv för sin egen nyfikenhet, men förbaskade facebook gör allt så lättillgängligt. Hade fått en kommentar på ett inlägg i en logg. Kunde ju inte motstå att kolla vilka svar andra fått. Jag hade fått----- (som de flesta andra) men så fanns det de som fått ----…--.-.-. :D…. tänk att någon som ger å på sådär har ett socialt liv, det hade jag problem att tro. Visserligen är jag väl glad för det men det visar sig tydligt att jag nog inte är en del av. FAN OCKSÅ. Börjar få slut på metoder att göra bot på det. Var finns det där mentala radergummit? De där 520 orden jag började skriva på 9.7.2008 och färdigställdes perfekt 16.8.2008 betydde visst inget, undrar var det brevet ligger nu….
Men på något sätt é jag inte totalt nere….

Nu bara bre frukostsmörgåsar, jäkla enformigt, och söka efter sömnen.

Hoppas ni orkade läsa till slut.

Ha det bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar