söndag 29 januari 2012

”Pengar under bordet går märkligt nog sällan till mannen på golvet” – Otto Ludwig

Gissa vem som skaffade sig 5 stycken tatueringar i natt, jo se det gjorde jag. Som tur var så skedde detta i drömmarnas värd (skaffade inte alla samtidigt där heller) för annars hade jag nog varit lagom mör idag. Minns visserligen bara att jag hade en enkel men färglagd fjäril på vänstra höften och ett kinesiskt tecken, kärlek, på högra axel. Sen fanns det en på ryggen och en på vänstra handryggen. Den sista minns jag inte alls, det gjorde jag inte ens i drömmen. Det måste vara allvarligt när man inte minns var man tatuerat sig. 

Det bästa med drömmen var mannen som stod i min dusch eftersom han inte hann hem till sig i grannstaden innan han skulle på fest. Där stod han i endas handduk och halvknäppt skjorta i mitt vardagsrum och studerade ingående mina gaddningar :D Sen, efter han gått var badrummet ännu varmt, spegeln immig och det doftade gott. Handduken (jag har ju inte ens blåa) låg i tvättkorgen men av någon märkvärdig anledning hängde han kalsonger från lampan ovanför spegelskåpet. Så oartigt! :P Drömmarnas värld é en märkvärdig en men ack så intressanta och ofta trevligt njutbara…..

Vaknade idag, pigg och nyter och väldigt sugen bak att baka. Läste recept och handlade i ett huj och satte igång, det blev två tårtbottnar samt en plåt muffins, sen tog smöret slut. Insåg att ett botten till kommer att behövas så jag slipper skära så förskräckligt tunna och bräckliga delar. Som tur var finns det ju faktiskt smör i butikerna nuförtiden….
Så var det loppisplaner, plockade och prissatte. En Ikeakasse full, hoppas att det blir bra ruljangs denna inkommande vecka, enda så bra att jag måste leta reda på mer jag kan skiljas från om Boman och jag gör business en vecka till…..

Ännu angående tatueringar. Skulle verkligen kunna tänka mig att skaffa en, kanske fler men jag vill verkligen vara helt säkert på motivet och placeringen fast efter i natt låter ju inte tecknet för kärlek på höger axel så fel….. Fast kanske man skulle börja med hål i örat, fast vilket, eller kanske båda, det trodde Simon på…kanske det kanske….

Får se vad söndagen bjuder på nu då. Förutom lite bakning….

Såg förresten denna bild på facebook ikväll, den känner man ju ingen mer än väl, har gett den ett antal gånger till höger eller vänster…



You Are a Chocolate Cupcake




You are deep, richly interesting, and at times overpowering. You have a strong personality.

You are drawn to people who adore you. You love it when your specialness is recognized.

You are like a cupcake because it's hard for people to get enough of you.

You have a mysterious charm that makes you incredibly addicting. People are drawn to your drama.


You Are Earth




You are a patient, reliable, and solid person. You tend to be a strong influence and stabilizing force in people's lives.

While you are quite serious, you are thoughtful in all ways. You tend to be a big dreamer, and you can be very laid back.

You prefer to observe and stay in the shadows. You don't crave the limelight. You only seek your own approval.

While you don't like to show off, you should let yourself be the center of attention every now and than. You have what it takes to shine.


You Play it Cool




You're not in your face, smokin' hot... and it's all by design

You have a carefully crafted cool persona, leaving everyone wanting to know just a little more.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar