torsdag 19 januari 2012

Hemma på våran gata i stan…..

Känns som att jag skulle kunna vara den som resten av den där meningen handlar om. Tror nog jag é lite vrickad. Hämtade idag ett paket, från Hejco, de säljer arbetskläder. Detta innehöll en svart övrandel(vet inte vad man ska kalla dem, skjorta eller tröja, bussarong enligt Wikapedia och i USA kallas de ”scrubbs”). Vi får inte använda svart på jobbet men behändigt att ha när jag städar här hemma, på Scala eller i Forsby. Beställer mina arbetskläder därifrån, fast inte byxor. Idiotiskt egentligen när vi ska få de från jobbet men de jag, å alla andra vill ha, é för dyra för Staden Jakobstad att betala för så jag köper dem åt mig själv, för 50€ styck. Är detta ett tecken på att jag gillar mitt arbete….fast byxor får nog att jobbet betala :P Men hur vrickat är detta egentligen, man skaffar lite samma kläder att ha när man städar hemma som på jobbet….
Jag tror jag har skomani. Kom hem idag och insåg att det står många skor framme hos mig. Sorterade lite och skulle lägga upp dem i skoskåpet. Då inser jag hur många jag hade där också. Detta måste bokföras tänkte jag och fram kom kameran. Sammanlagt finns 24 på bilderna men då har jag glömt ett par som står redo vid balkongdörren när jag ska ut dit.
Detta är festskorna. Tyckte jag hade många men egentligen inte. Det lär nog komma flera, bara jag hittar snygga som passar mina båtar till fötter i storl. 46-47…..

Å till vardags då…. Å ändå använder jag ofta alltid samma, men jag byter dessa samma med jämna mellanrum….

Två dagar ledigt. IGEN. Finns en del småsaker att göra, lite skolgrejs t.ex. Nästa närstudie är den 25.1 med temat medel. Har konstigt nog inte fått någon förberedande uppgift ännu. Kanske vår lärare tyckte vi hade tillräckligt med läxor redan :D



Your Handwriting Says You Are Very Traditional





You are a laid back person with rather low energy. You aren't lazy... you *are* sensitive and empathetic.

You are very extroverted and outgoing. You are loving, friendly, and supportive. However, you are also manipulative and controlling at times.

You are balanced and grounded. You know how to get along well with others.

You don't have a lot of space, and you prefer to spend time with others. You are a little nosy and intrusive. You sometimes don't give people enough space.

You are conservative, old fashioned, and a little stubborn. You are resistant to change.

You Are Cute-Sexy!





You are definitely attractive, and you have an interesting mix of sexiness and cuteness.

You are both hot and quirky. Gorgeous and silly. Charming and natural.

You are not so in-your-face sexy that you're unapproachable. You tone things down a bit.

More than anything else, you are real and genuine. And that makes you truly captivating.


Your Dark Element is Metal





You are a very formal and elegant person. You are neat to the point of being meticulous.

You are both humble and proper. You never want to be a burden on others.

You are a bit cool and aloof to people you don't know well. It takes you a while to warm up.

You can be bossy and inflexible when you feel stressed. You don't budge easily.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar