onsdag 18 januari 2012

Veckan började med stryk

… men jag é glad att jag får lägga till –NING efter det där stryk. På måndagen kände jag bara att jag måste göra något vettigt, kan inte bara sitta å slöa en dag till. Något synligt att städa å att ordna med fanns inte så det var bara att börja med det osynliga. Det första var att riva ut intervjuer, artiklar och annat av intresse ur alla de tidsskrifter som tog rum den sprängfyllda Dressmanpåsen som var gömd under sängen (med mycket annat), fast det tar vi en annan gång. Sen var det skåpet som blockeras smått utav byrån, där fanns det ett och annat, bl.a. 3 örngott jag saknat i månadtal. Så blev det sen dags för strykningen. Tänk så bra det kan gå bara man har något att spe ut tankarna på hur tråkigt det é, hann precis bli klar innan HP och Dödsrelikerna del 1 slutade…
I stort en bra dag när jag fick mycket gjort. Var också så duktigt att jag sorterade bor 5 påslakansett jag tröttnat på, de går till bättre behövande. Å detta betyder ju att jag får börja använda nya som det ju finns för mycket av :P

Idag tisdag blev det väl lång sovmorgon. Sätter alltid larmet på, även om jag é ledig, å detta relativt tidigt. Problemet é bara det att när jag é ledig å inte har något inplanerat så är det ju bara att släcka av larmet och sova vidare :D Borde verkligen få bättre självdisciplin….
Hursomhelst. Tisdag. Gjorde inte mycket här hemma. Orkade inte ta itu med det där under sängen, kan ju lyckas fylla förråden åter en gång :P Istället slappade jag å hann med en film innan jag stack iväg till andra sidan. Vi möblerade om i vardagsrummet. Det e faktiskt en mycket trevlig syssla, speciellt när slutresultatet blir superbra och alla blir nöjda å glada.

Tycker verkligen om inredning å design, dock é ju mina talanger inte så stora som vissa, men de duger. Om jag ändå skulle ha sådär 10, 20, 30, varför inte 40, eller fast 50, kanske lite 50+ t.o.m. kvadratmeter större boning att inreda. Tänk, ett filmrum, med bra sittplatser, ganska många och alla filmer, väggarna fulla och en hemmabio. Och tänkt, ett hobbyrum, där kunde man pyssla med ditt å datt när man hinner å när klockan tickat för fort bara låta det ligga där, ifred, och fortsätta när man har tid. Alltid kan man ju drömma. Kanske får man detta något någon dag….man ska ju ha drömmar….

Klockan har nu fört oss alla in på onsdag. De flesta sover säkert, borde jag också. Jobbet kallar imorgon. En dag. Blir snart lite smått irriterad på detta, ledigt och ledigt men ska nog inte säga det så högt. Detta brukar kunna vända tvärt åt andra hållet också….

God natt!! Ska försöka sova trots att blomsterarrangemang och, för tillfället misslyckade, diktningar snurrar i mitt huvud.



You Should Go See the Eiffel Tower




You are a fun-loving and social person. Your friends and family are everything to you.

You have many admirers and romantic prospects. People are drawn to you.

You're almost always the center of attention. You have that "je ne sais quoi" that people talk about.

You are well known for your sense of style. You look put together - even on laundry day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar