tisdag 28 februari 2012

19 dagar

Till att börja med, jag får semester I år. 19 hela dagar första gången i mitt liv jag får semester. Nu ska man bara få prickat in det någonstans, men var. Kanske ska man spara lite till hösten. Och så tänker jag som man inte borde, vem ska vikariera?!? Varje sommar tar vi in en vikarie, plus mig själv men om jag tar semester krävs ju två….hmm…

Helga vilodage. Är de inte så det brukar heta på söndagar. Detta var något jag seriöst ignorerade. På söndagen gällde projekt ”Alfabetisering” en hel massa filmer och teveserier skulle finna sina rätta platser och det tar verkligen en hel dag vill jag lova. Prövade på ett nytt system som ändå var betydligt smidigare. Man ska aldrig vara rädd att testa något nytt. Sluträkningen blev 1007 filmer (plus Billy-bokhyllan nästan sprängfylld av tv-serier) detta är dock inte det slutgiltiga resultatta eftersom listan ännu behöver redigeras något då det finns filmer på listan som inte mera finns i verkligheten och vise versa men tror att resultatet nog blir ganska plus/minus noll :D Dags att höja försäkringarna skulle jag allt tro….

Detta då alla osorterade


Igår gällde jobbet och idag hoppas jag på att det blir en loppisresa, tror man säljer bra nu på sportlovsveckan så det är bäst att hålla bordet väl fyllt.

Visste ni förresten att det nu görs undersökning om fisket för floråret? Se det görs det och jag är utvald att delta, ett stort deltagande. Jag skickar tillbaka undersökningen med ett kryss, nej, på frågan om jag alls fiskat ifjol. Hoppas det gör stor nytta :P

Fick igår brev, ett litet vadderat kuvert, handskriven namn och adress. Alltid spännande, tack vare att jag har så dåligt minne. Det var ju bara skruvarna till glasögonen som Favoptic lovat sända. Nu skulle det bara gälla att hutta skruvmejslarna som passar till dessa små skruvar, jag har 54 stycken, på ett och samma ställe. De råkar ju vara försatta med nyckelringar och är alla ihopsatta till samma knippa, smart va…. Och apropå det, mina 2 nya glasögon skickades igår :D



Extravagance Feels Like Home to You





You love to pamper yourself, and why should that stop at home?

You have the finest furniture and home decor that your money can buy.

You know that you'll be spending a lot of time at home, so you try to make it as wonderful as possible.

Your home is truly your castle. And it's a very comfortable castle at that!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar