torsdag 1 mars 2012

Jag överdriver gärna men leker inte känd, jag är född som stjärna och ska dö som legend

(hittade det där i några gamla anteckningar, fanns mycket kul där)
Man tittar ut genom fönstret och det är såhär känns det, även om det egentligen é helt fel eftersom det väl faktiskt blir ljusare men just nu känns det betydligt mörkare när snön försvinner….

Vår. Vått och slaskigt överallt när all snö ska smälta. Nej tack. Inget jag blir glad över. Och sen en svettig sommar, 25 grader borde vara den absoluta maxgränsen. Hoppas sen att ekonomin får en positiv uppsving innan sommaren så jag kan utöka sommargarderoben….

På tisdag BLEV det en tur till loppis. Bordet blev rätt så fullt men det var mycket folk i farten, ungdomar som jag hoppas uppskattar att shoppa på loppis så vi säljer säkert rätt så bra. Efter en tur till Citymarket var lyckan gjord. HKs leverkorv 3/3€ och massor av Felix Lahden smältost :D

Idag började jag fundera över mitt mentala hälsotillstånd. OSD (tvångstankar) kanske. Finns det någon dag jag inte städar, åtminstone inte någon dag jag är ledig från jobbet. Idag hade jag bestämt att databordet och det som står på bägge sidor om detta skulle bort och det skulle dammtorkas noga där. Det var allt. Sen kom det liksom till att jag torkade samtliga vita golvlister runt hela lägenheten (dock faktiskt inte bakom filmväggen men nog soffan) och plötsligt sorterade jag alla förvaringslådor, med resultatet ½ påse till loppis i framtiden och 1 påse att slänga.
Största problemet var smyckelådan, läderarmband i massor, mycket silver och en saknat Cheap Monday ring…den senaste finns nog på Scala, glömd i omklädningsrummet eller så har jag tagit av mig den i köket, sen kan den också finnas i någon väska. En sak jag inte hittade var mina glasögonmejslar, hoppas det följer nya med de nya ögonen och hoppas, HOPPAS, de kommer rimorgon!!

Nu bara en tekopp innan jag ska försöka komma mg ii säng. 7-15 dag imorgon.
På återseende.


Your Rising Sign is Capricorn




Old fashioned and conservative, you carry yourself with dignity.

You have a tough exterior, and you can be intimidating when you want to be.

Hard working and ambitious, you can survive in the most cut throat work environment.

Outside of work, you are a true friend to everyone in your small inner circle.

You may have had a difficult time earlier in life.

Capricorns are late bloomers and you may be coming into your own right now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar