tisdag 6 mars 2012

Bland drömmande tårtor och förebyggande aggressionsterapi

Vad sysslar solen med egentligen. Kan den inte flytta på sig. Har ni märkt vilken otroligt dålig position den står i just nu, den värsta på hela året. Nu talar jag om det där läget när ALLT damm syns. Seriöst, ALLT. Det blir bättre efter ett par veckor men nu får jag världens knäpp så fort jag är hemma och sitter och ser mig omkring. Igår slog det helt slint när jag kom hem...satte mig i soffan och undrade vem som hällt en påse mjöl i min soffa. Jisses alltså. Med bestämda steg gick jag till städskåpet (det enda skåp som faktiskt FÅR vara stökigt) och greppade mattpiskan. Alla aggressioner, om jag skulle haft några, kom verkligen ur kroppen på samma sätt som dammet kom ur samtliga soffdynor. BETONGDAMM. Att det FORTFARANDE finns kvar. Som jag städat. Förstår inte. Men det kändes bra när det var gjort. Renare på något vis. Kan meddela att fönsterbläcket och balkongbordet var totalt fulla av ett tjockt lager damm.
Boströms rulltårta triggade mig idag när de fanns på kaffebordet. De kan man ju inte äta, få produkter som é så "köpisbulla", alla kan väl bättre själv, rulltårta som é så enkelt. Därför bestämdes det att jag skulle baka drömrulltårta när jag avslutat arbetsdagen så det gjorde jag. 4 stycken. Finns det något godare.

Jag är förresten med i en bok. Häftigt. En vän, en som é otroligt kreativ med pennan. Hon skriver på en deckare. Och jag kan redan se rubrikerna. "Lokal sjuksköterska skriver bestseller, får Pulitzer" (Fast tror man måste vara bosatt i USA för att få det, något ditåt då, kanske något ännu bättre)

Visst é denna man sexig. Vet att det inte bara é jag som tycker så, åtminstone Alexandra också! Känns ändå lite desperat ;)

Ny låt, ja ny för mig, med Ryback. Vackert på alla sätt men man kan ju få svindel för mindre :P ” I don't know you, but I need more time. Promise me you'll be mine”


Ett morgonskifte till väntar om mindre än 10 timmar, sen tar jag en ledig dag. Frågan é bara. Vad ska jag göra efter jobbet? Och hela torsdagen? Nåja, lär nog hitta på något "viktigt" och "vettigt" :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar