lördag 10 mars 2012

Vänner är som gatlyktor, dom gör inte vägen kortare, men mycket lättare att gå.

Lördag. Ledig. Vår i luften, snön rasar av taget och allt man hör är dropp dropp dropp. Man, åtminstone jag, inspireras att göra om, få in lite mer färg i tillvaron. Tänkte byta gardiner, men dessvärre var den enda färg jag hade rött. Jag må tycka om rött men hur jag än försökte kombinera rött med svart och vitt så kändes det bara som om det skrek JUL!! Sen fick jag en ”genialisk” idé, jag spegelvänder gardinerna och framhäver de vita och det funkade, började kännas betydligt mer som vår :D

Började också tänka och planera för sommaren…borde nog titta in på Jotex och kolla efter färggranna panelgardiner…. Inte sådär överförtjust alls i våren i vanliga fall men man får väl ändra sig :P

Melodifestivalfinal i Sverige ikväll. För se om svenskarna äntligen skärper sig, många bra låtar i finalen, inte riktigt säker på vilken som é min personliga favorit, ska bara titta i lugn å ro…..

Ledig ända fram till tisdag kl. 13, vad ska man göra med all denna tid. Ska åtminstone börja med att tömma tvättmaskinen, lägga i mer tvätt och starta den igen…en bra start….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar