fredag 30 mars 2012

Ett par små ord

Plötsligt har jag varit rätt så inaktiv, här alltså inte i verkliga livet. Tisdag och onsdag var mina lediga dagar denna vecka. Tisdagen blev mycket faktiskt gjort men det var mest improviserat….satt först och var lat, härligt att kunna börja sitta på balkongen, fast den behövde städas. Detta förlade jag glatt till onsdagen eftersom jag bestämt att lagrena behövde påfyllas på Scala. Handlade och gick dit och STÄDADE. Vissa delar praktiskt taget storstädades, bäst att slänga när ingen såg vad jag slängde…oops. Var verkligen sugen på att ta itu med fönstren också men eftersom de flesta av dem ser tunnare och äldre ut en de värsta på jobbet så kommer jag undvika den sysslan så långt det går :D
Onsdag. Balkongen städades. Visst blev den bra, under omständigheterna. Golvet, undrar hur många år min lägenhet kommer ha balkong. Golvet i fullt av sprickor och mycket målfärg saknas. En spricka får hela golvet att röras om man har en fot på var sida, man ska leva spännande :P Idag var det tillbaka till jobbet, visserligen kvällskifte och tur det eftersom jag sov väldigt få timmar. Ett hårt liv att vara författare, två halv 3 inatt sändes min fortsättning till Annika. Kvällskiftet var också tröttsamt. Mycket liv och spring och patientantalet trough the roof. Men för lite personal, woahoo alltså. Men det verkar som att det är så det ska vara i dessa tider….å snart blir det sommar…på något sätt sörjer jag inte mina två semesterveckor.

Nåja, klockan ringer 06:20 imorgon vare sig jag vill eller inte…oh what joy…. MEN GLEE får en alltid på bra humör….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar