måndag 2 april 2012

Flashback galore

30:e Augusti 2011 skrev jag

”Hade varit ut en sväng, på väg hem från Scala. Jag gick förbi församlingshemmet, en bil stannar på andra sidan gatan, två män stiger ur, en vit samt en mörkhyad. Din vite (chauffören) kommer över gatan å stoppar mig (han får verkligen STOPPA mig eftersom jag lyssnade på musik å inte trodde han ville mig något) medan den andra småleende sätter sig i bilen igen. Han ser bra ut, känner mig förvånat hoppfull, stäcker fram handen och presenterar sig som glatt som Markus. Han frågar om mitt namn å jag ger mitt förnamn, han tror jag inte é härifrån, inflyttad, å inte har jag väl bott här hela tiden. Jag svarar, inga farliga frågor. Så meddelar han spontant att Jesus é rätta vägen. Drar en historia om sitt liv, ibland säger Gud att han ska gå fram å prata med människor å han hade sett mig förut å menat kommit fram till mig men inte gjort det så när han såg mig igen måste han stanna. Vi pratar i 5 minuter, jag nickar å håller med, svara glatt, flörtar naturligtvis lite just in case. Så var det bra så. Dolda kameran eller, men jag såg ingen mikrofon. Bilen utländsk, röd Audi. Kusligt till lika. Detta är inte något man är var med här i denna lilla stad.”
Häromkvällen hittade han mig igen. På väg hem från Boman, plötsligt gick någon bakom mig fast visste inte det var han men hade en dålig känsla. Jag lyssnade på musik, men tyckte mig höra något, vänta mig om, han mindes mitt namn, predikade samma som sist men det var lite för nära hemma för att tycka att det var trevligt. At all. Hoppas det räcker med en gång per år, men jag luskar i hans identitet så gott jag kan, just in case.


Helgen är över och så också jobbet. Tre dagar av ledighet väntar, jag har planer på att baka något men har inte bestämt mig, vet ju att sen på söndag blir det sen storbak av 300 bullar och lite muffins. Kanske blir det heller inget dessa 3 dagar. Jag kan vara alldeles för upptagen med att författa :D

God fortsättning….
Your Defense Mechanism is Regression

Problems? What problems? You are pretty good at avoiding what's wrong in your life.
Whenever you're feeling down, you just blow off steam.

You may be irresponsible and immature, but at least you don't let yourself get stressed out.
Everyone needs to be a little naughty every now and then!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar