tisdag 24 april 2012

Every scar I have makes me who I am



Min lediga tisdag, jag började väldigt försiktigt med en arbetsdag efter den lediga helgen. Passar egentligen mig fint eftersom jag sen jobbar 5 dagar på det. Jag jobbar efter ett schema, när jag är ledig är jag ledig. Det kan man inte göra något åt. Känner mig ändå lite ”lat”. I min vänskapskrets finns det såna som verkar jobbar 7 dagar i veckan 4 veckor i månaden. Men så kan inte alla. Mitt jobb funkar inte så. Och när man tänker efter så är det ju inte så att man bara sitter och tittar ut i tomma intet bara för att jag har en ledig dag. Nåja, ibland tänker man för mycket. En sak med att vara ledig när man är ledig och när arbetsdagen tar slut, vanligen efter 8 timmar, så har man tid att komma på kaffe till sina vänner. Tänkte häromdagen jag skulle slänga ihop en chokladkaka och försöka igen, but whats the point. Tror jag använder dessa ingredienser och låter det bli en kaka till morgonkaffet på jobbet till torsdag! Eller kanske skulle han komma om jag skulle anställa honom att måla om mitt repiga köksbord, han verkar ju gilla att jobba :D

För att citera mitt horoskop (tur man läser många tidningar och får många att välja på :P )

”I början av den här perioden är det ett ypperligt tillfälle att tala om för någon du bryr dig om hur mycket du faktiskt älskar honom eller henne. Ta chansen.”


Lämnade att tänka på detta. Det finns en honom, men om han inte vet så vet inte jag. Kanske har han glömt eller tänkt att ”älska” är något man kan glömma bort på några år. I didn’t!

Nu dags att göra något åt ”diskberget” så hinner jag börja skriva lite på ett förhör innan jag mot kvällen ska gå med kameran till Bomans och fixa lite findit-bilder…..

Ha en trevlig fortsättning på tisdagen!!

Och som avslutning, de bästa 10 minuterna från 2005 år version av ”The Producers” (som naturligtvis inte gick att bädda in)
http://youtu.be/puAbM3QHvjw  
Jag  har alltid gillat "The set designer", perfekt tillsammans med the costumedesigner :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar