tisdag 10 april 2012

Never ignore…


















Vilka väderomställningar vi har, igår var det varmt, solen sken och plötsligt föll snön. Mormor älskade när det snöade sådär, det var den vackraste snön. Precis som om varje av himlens invånare hade tömt sida dunkuddar samtidigt. Ikväll är det istället höststorm. Omväxling.  


TITANIC (miniserien) SUGER. Såg ikväll andra avsnittet.  Väldigt många missar, S.S. TITANIC? Inget band som spelade till slutet? Skorstenen som vinkade åt fel håll? Det finns många. Men det handlade ju om TITANIC. Därför sevärd. På lördag blir det bio. Wohoo :D


Hjärnan.  En verkligt intressant samling av celler. Jag var idag helt oskyldigt, på väg hem från S-Market där jag handlat. Två tunga kassar och i väskan på axeln fanns något gott i flaska. Jag bara måste unna mig något gott efter det att jag tack vare gårdagens cateringuppdrag för Vörå Spelmannsklubb är (som amerikanerna skulle säga) liquid igen. Jag lyssnade på musik och ändå fick hjärnan till underbara tankar. En Ålandsresa med Mr. Right till sommarn. Vi i hans bil och mamma och John hade hyrt en husbil. Jag var lyckligare än någonsin förr, han körde och han höll min hand som jag hade lätt placerad på hans lår. Han tittade på mig och log. Allt detta för att jag tänkte den enkla tanken att om han ändå skulle komma körande, svänga in framför mig och erbjuda mig lift hem. Men men.

Ny dag imorgon. Då kan jag lugnt börja jobba igen när jag vet att tvättkorgen é tömd, kylskåpet fyllt, paketet sänt tillbaka till HM, Scala städat inför torsdagen när det är konsert där med Carolina Lillmåns sångelever och mycket, mycket mer…

Men förts ska det diktas ihop en fortsättning. Författandet fortsätter när min medförfattare återvänt från en Ålandsresa. Vi funderade idag att boken kanske kunde heta ”Smör, sött och sliskigt” eftersom vi tyckte att vissa delar var lite så, men i sågade det :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar