lördag 14 april 2012

Fortsätt le. En dag kommer livet tröttna på att göra dig ledsen

Flera dagar har passerat. Några riktigt bra dagar faktiskt, har haft främmande på saft å bulle. Fått skrivit mer på boken som nu består av 16784 ord, vilket tydligen é ca 29 sidor. Vi har varit duktiga författare, får se hur mycket mer det blir innan vi skriver orden The End.

Hunnit med mycket filmtittande också dessa dagar. Mildred Pierce,

 miniserie var det första jag hann med. Hade sett det första avsnittet på teve men inte mer. Helt otroligt bra. Lämnade serien med en favoritscen, tyvärr hittar jag bara början av den på YouTube.
Sen var det filmen ”Absent”.

En underbar spansk film med ett tragiskt men fint slut. Yngre kille gillar äldre man. Jag kunde skrivit manuset. Seriöst. Och jag som bara köpte filmen för att den lät bra
”Absent by Marco Berger is all about the relationship between Martin, a 16 year old student, and Sebastian, his professor. But this is not the story of a teacher seducing a pupil but of a boy falling for a man.”

Sen igår var det filmen “Christopher And His Kind”. Också väldigt bra film med verklighetsbaserad förankring.

 

Och dag blir det TITANIC!! I 3D, visst, det är bara en bagatell, det är ju TITANIC, det är allt jag bryr mig om…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar