onsdag 4 april 2012

Panik, panik, Panic Room

Det har varit något av en stressig dag. Hade mycket jag tänkte göra och gjorde en hel del utöver också, sådär på samma gång. Städade Scala, lagade en cheesecake. Dessa ska jag sluta laga. De blir aldrig som de, jag kan bara laga såna som ska vara i ugn. Den jag lagade skulle stelna i kylskåp men fick nog sätta min i frysen och sen smälter de alldeles för fort. Sen visade det sig omöjligt att hitta frysta ELLER konserverad mango och de färska var långt från mogna. Jag satsade på hallon. Blev gott fast såg inte alls ut som på bilden…

Kvällen kom och jag slutade stressa fast det var egentligen då den kom på riktigt, när jag satte mig ner. Såg första delen av den nya tvådelade miniserien Titanic. Väldigt kritisk, tyckte det fanns väl mycket som inte stämde å jag KAN Titanic både bak å fram. Nästa vecka ska jag förhoppningsvis se den på bio, i 3-D. Jag var ju alldeles för ung för att se den på bio första gången men jag minns exakt dagen jag fick den, på VHS, egentligen för ung för det också men mamma var extra snäll, och exakt hur ofta jag stod och beundrade pyramiden med VHS: er på Prisma. Sen spelar det ingen roll om jag vet exakt vad som kommer hända å att jag kan alla repliker :P

Så mycket känslor i omlopp ikväll. Skulle vilja skrika rakt ut men utan panikrum é det nog inte så mycket att rekommendera. Men det finns andra sätt som tur är. Läste igenom ”boken” och kom fram till att Annika och jag é riktigt duktiga, för att vara amatörer.
”…. han fick henne alltid att skratta han Adam. Det hade han alltid fått” – Jag vill också ha en Adam, NU. Fast han behöver ju inte heta Adam nödvändigtvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar