söndag 8 april 2012

Fridfull helg

Ja se så stod det i en av de påskhälsningar jag fått, kort å gott så. En liten besvikelse att bara få det som svar, när det står sådant får jag alltid känslan att man inte é viktigt, att hälsningen knappt lästes innan ett svar skickades iväg, men sådan é jag. Själv jobbade den personen för fullt idag, skulle nog vara bra att lyda sina egna råd ibland. Och fridfull kan den nog inte kallas, eller på sätt och vis. Långfredag igår, och lång var den. Fast de första 8 timmarna gick ju undan, på jobbet, när det é helg speciellt, hinner man inte tänka på tiden. Sen vakade jag halva natten på denna trevliga fullmåne, något jag nog ännu kommer göra någon dag.


Idag skulle det handlas, hade en lång lista på ingredienser som behövdes men det är ju klart att en butik inte räckte till, det blev ändå bara två tack vara att jag i sista stund kom på….ja, HAVREMJÖL var det ju…
Satt ikväll på andra sidan ån, hos Boman, vi åt popcorn och såg på teve. Ett bra sätt att tillbringa påskaftonen.


Hade besök idag. En vän hemhemma från H: fors där hon skolar sig så mycket hon orkar, att hon orkar säger jag. Hon hade sin pojkvän med sig och jag var ett stopp på hennes ”uppvisningsrunda”. Glad att vara med på den. Jag träffar mina fröknar allt för sällan så det é alltid trevligt, mera sådant. Och jag kom fram till att jag nog blivit vuxnare, ja eller kommit över något slags mentalt hinder.  Jag blev inte avundsjuk. Whohoo. Mina vänner hittar män åt sig, förlovar sig och skaffar barn och alltid har det funnits en liten gnutta avundsjuka efteråt, men inte denna gång. Party :D Men jag hoppas att Hanna förberett sin kille väl så han inte blev allt för chockad. Jag kan vara lite mycket ibland tror jag. Men som jag läste en gång inte länge sen ” I'm not fat, but a personality this big won't fit in a small body”. En plåttavla med den texten vill jag ha :P

Imorgon blir det då att vakna ”tidigt” och sätta en STOR bulladeg till världen, jag har räknat att det borde bli kring 300 stycken innan jag är klar. Det beror lite på hur mycket degen hinner jäsa. Sen 30-40 muffins som jag skapat så de bli fria från allt utom ägg men däremot gluten, laktos och sockerfritt… Vill ni smaka på bullarna eller muffin (om ni är intoleranta) så kom och lyssna till spelmännen från Vörå på Scala, måndag kl. 14. Ångrar redan lite att jag tog på mig detta, men bara jag imorgon kommer igång går det nog smidigt, hoppas jag innerligt .

God fortsättning på påsken…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar