torsdag 22 mars 2012

Ute ur garderoben

Jag é glad, speciellt just nu, att jag kom ut ur garderoben för länge sen annars kunde jag varit i tusen bitar just nu för när jag tittar omkring mig ser det ut som om min exploderat. Att välja kläder é svårt, speciellt när man ska ut bland folk. Visst exakt vad jag skulle ha men plötsligt var linnet i just rätt nyans borta. I letandet efter detta hittades ett plagg jag "glömt bort". Framme ligger ännu skorna jag hade på mig, skorna jag alltid provar ifall de mot förmodan skulle växt eller fötterna krympt. De nya kläderna jag packat upp sen mamma hämtat några paket från Matkahuolto samt smyckena för kvällen. Angående det sistnämnda, endels har jag alldeles för mycket eller så befinner jag mig för sällan på tillställningar där de kan användas. Undrar vilket!

Googlad bild

Igår var en underbar dag, tänk att en dag som börjar så skit kan sluta så FANTASTISKT bra!! :D jag skulle gärna skriva allt å lite till här men jag har mina gränser. Som tur är har jag Annika, hon lyssnar alltid. Vare sig hon vill/orkar eller inte. Å jag tjattrar på. - han baa, och jag baa, och han baa å hon baa och jag baa, de baa, och jag baa, han baa och jag kan döö baa….

"Två män i en bil, va é det nu för speciellt med det nu helt plötsligt. Ingenting i vanliga fall men just nu, i detta skede kunde man skära spänningen med kniv. Därifrån min plats i passagerarsätet i alla fall. Bilen accelererar snabbt men mjukt längst de svagt upplysta gatorna i den lilla staden. Resan mellan punkterna A och B är inte lång, tyvärr, jag skulle kunna sitta här tills vi kör över gränsen till grannlandet. Jag vrider försiktigt på huvudet, måste le, önskar jag kunde lägga min hand på den som redan vilar på växelspaken eller låta mina händer svepa igenom det "rufsiga" håret. Jag vet att detta än en gång kunde krossa allt, som en sten genom vindrutan och behärskar mig genom att pressa pekfingret med dess vassa nagel mot tummen. Tänk om man alltid kunde få känna sig såhär lycklig ändå."

Ett kvällskifte väntar mig, men först ska jag väl bara reda upp röran här hemma.

Ha det gott!!

1 kommentar:

  1. Åhh... det var snällt sagt.... ring mig... blev lite nyfiken plötsligt.... men jag kände det i luften igår så jag tror jag vet redan...

    SvaraRadera