lördag 10 mars 2012

Vila i frid Kalle

Nu är det slut med Kalle, han orkade inte längre men 100+ är en bra ålder. Men vem ska nu lägga ägg, ingen kunde som han "Kalle lägger ägg". En sista sång för han som nu sitter på moln nr.17:2 i himlen....


Blev bjuden på mat ikväll. På ABC i Jakobstad. Jag på ABC!?!? Jo där var jag. John har velat att mamma och jag skulle fara dit och äta någon gång. Nu har vi varit. Han har tydligen inte märkt att jag kan vara lite fin i kanten :P Bra mat men jag är mest van att stanna på dessa inrättningar på väg till Åbo, mitt i natten, flera 100 km hemifrån, ingen som känner mig. Mamma väder som tur ett bord längs in, hon mest för att få lugn och ro, jag skyddad från insyn. Och stressigt var det, det blev en såndär inpulstripp men jag som måste fixa mig och välja kläder, man måste faktiskt inte se ut som man kör långtradare eller kommer från urskogen bara för att man ska till ABC.
En ung man tittade långt på mig, frågande. Han tyckte säkert att fan va han var fet eller hjälp va snygg, jag gissar på alternativ nr.2 :D
Nåja, har ju varit nu, kan tacka nej många gånger framöver, ska man ut och äta väljer man väl inte ABC men hur vet jag hur 50+:are tänker. Inget fel på maten dock, jättegott mos och snitseln, men var fanns såsen....

Dags att återgå till kvällen, vänta på Melodifestivalen och annars bara se vad som händer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar