söndag 4 mars 2012

Här blir inga barn födda...

...med detta syftar jag mest på Andreas Johnssons körsångerska i Melodifestivalen. Trodde nog hon skulle fött innan andra chansen :P Däremot har ett gossebarn till världen kommit. En vän har äntligen fått träffa sin Leon. GRATTIS till Tanja!! Och Christoffer (fast jag inte träffat honom :P )

Alltid lika sent blir det här. Detta är tiden när ingen (i vanliga fall) vill mig något. Detta är tiden på dygnet jag kan ägna åt bara mig utan att störas mitt i (sånt stör den kontrollerande delen av mig). Sitter här ensam. Tyst. Usch. Hoppas alla som har någon vet hur lyckligt lottade de är. Undrar om han jag sitter och tänker på ibland stunder som dessa någon gång känner lika…..

En loppisperiod avslutad efter två veckor, denna gång var resultatet det vanliga, kring 100€, denna gång 104€. Känner mig nöjd. Visst har jag betalat mycket mer för det som såldes någon gång i tiden men nu var 104€ i handen betydligt bättre än inget när det ligger i skåp och hyllor. Sen finns det nog onödiga saker jag inte kan sälja, de är ju MINA! Åtminstone har jag råd att betala mina nya glasögon som kom i fredags. Jag gillar dem, faktiskt.

Väntar ännu ett par som säkert inte é så hemska heller... Kan sen säga att det inte é enkelt att reparera glasögon. Fick ju skruvar och nu har jag också mejsel. Satt och plockade med pinnsett men insåg snabbt att skruven jag trodde ramlat lös hade gått av vid huvudet och detta e fastlimmat. Ska ta itu med dem en annan gång eller så beställer jag ett nytt par, de var extremt billiga...

En ledig helg bakom mig. En som jag verkligen ville ha...bara för att...
Kände egentligen inte för något denna helg men hade ju planer på sådant som "behövde" göras. Utan motivation men U know ME...städat skåp, tvättat fönstren på utsidan, tagit bort den färgglada julbelysningen, för att sedan avsluta med strykningen. Och bara för Annika, jag har tvättat fjärkontrollerna idag :D Detta utöver de vardagliga sysslorna. Sök hjälp eller hur. Ser någon en Arbiskurs med en titel liknande "Lär dig vara ledig när du är ledig" så ta kontakt...

Dags att avsluta detta och fram åker stekpannan. Ska steka fiskpinnar till lunch imorgon... föredrar fisk som inte smakar fisk... om den inte é rökt :P

Ännu ett litet något om melodifestivalen. Säger inget annat än att detta var ett trevligt framförande. Skulle själv gärna framföra den på ett eller annat sätt någon gång i framtiden.




You Are Somewhat Expressive




You are the type of person who has a lot of thoughts... too many to express all of them.

You are astute and downright smart. Your intelligence is subtle and shrewd.



When something is important enough, you will tell people about it. You like to mull things over for a while.

You are deeply intuitive. For you, gut instincts will always trump logic.

1 kommentar:

  1. Citat: "insåg snabbt att skruven jag trodde ramlat lös hade gått av vid huvudet"......
    HiHi.... Ditt huvud då eller?... lustigt ordval... Så då ÄR det sant att du har en skruv lös.... men du försök inte med mejsel... det kommer så mycket blod då... spara den någonstans så fixar vi det sen ok?

    SvaraRadera