torsdag 16 februari 2012

Shopaholics Anonymous

Dagarna har gått fort nu helt plötsligt. Har hunnit med allt från söndag till onsdag. Ledig ännu söndag och måndag. Att vara ledig passar inte mig som sagt. Det blev såna där totalt oproduktiva dagar, den typen har jag inget emot…när jag vill ha dem. Nåja de gick, dagarna spenderades framför datorn med beroendeframkallande spel, samt Las Vegas, serien som nu är nummer ett och kollas säsong 1-5.På tisdag var det back to jobbet som gällde, blev ju allt snurrig, 4 dagar är för lång tid att vara borta eftersom så mycket hinner ändra (kan visserligen ske dag till dag också), nya patienter har kommit in, andra har gått bort eller åkt hem och befintliga kan ha bytt rum. Som tur var tillbringade jag min dag med storstädning av två rum. Att tisdagen också var 14.2 och allt vad det medför nämner jag inte ens, för mig en vanlig dag. Hoppas, som alla år, att detta är sista året som singel.

Idag var det stora staden Vasa som gällde. Jag agerade sällskap, smakråd, moraliskt stöd eller vad vi nu ska kalla det åt fröken Boman. Hon skulle få ny tand och sen skulle vi gå i lite butiker. Någon ny tand blev det inte ÄNNU HELLER. Verkligt snopet. Att en så liten sak som en tand kan vara sådär jäkla invecklat.
Men butiker gick vi i. Många och länge. Riktigt trevligt. Och jag skulle ju inte handla, bara kanske lite :P Kan säga att jag handlade i alla butiker…som Boman inte handlade i och hon höll i släppte greppet om slantarna på KappAhl och det blev ändå betydligt billigare än mitt shoppande. Räknade summan till 75,67€ tycker faktiskt jag fick mycket för pengarna. Höll mig till -50% och ta 3 betala för 2/2 för 1. Jag kan detta med att shoppa :D

Såhär kan det se ut när man inte shoppat (Shopaholics Anonymous någon? :P )

På H&M fann jag denna på vägen ut, å jag som trodde jag klarat mig, hade sett den på nätet men var osäker. Nu i verkliga livet visste jag att jag måste ha den, den é lite sådär ful att den blir snygg. Och minus 50% hjälpte.

Gick in på Dressmann när LB intog Seppälä där det nog inte fanns något för mig och insparades av reklamen ”Man underwear. Ta 3 betala endast för 2” 14,97€


Och ja, på Seppälä fanns inget för mig. Bra det. Konstigt hur då dessa kom hem med mig. Men 2 för 1 lockade. 7€

Detta var visserligen inte på rea, men gillade texten, och utseendet. 7€ till.

Så var det denna väska. Fick den av LB. Istället för loppispengarna, med vilka jag troligen ändå skulle köpt denna :D Detta med väskor är ett släktfel, och jag som alltid kritiserat mamma när hon köpt ÄNNU en :P Jag é inte alls bättre.

Dagen avslutades med mat på Rax. Känns aningen överskattat om jag ska vara ärlig, fast man blir verkligen mätt. T.o.m. utan glassen.


En verkligt bra dag. Länge sen jag hade så roligt. Att få gå på stan en hel dag och avsluta med god mat, men det sker allt för sällan. In get som é kul ensam.
Kände mig idag lite som Lorelai i Gilmore Girls när hon tokshoppade åt Luke på rea…….


Dags att avsluta för idag. Två kvällsskiften väntar mig, sovmorgon på gott och ont.

Tack och gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar