lördag 4 februari 2012

Det é viktigt hur du röstar inte vem du har i sängen….

Idag har varit precis en sådan ag jag behövde efter igår. Vaknade vid halv 10, myste under täcket på soffan och framför QAF, har hunnit in på säsong 2. Gick i morgonrock till eftermiddagen när jag tog en lång dusch och klädde mig. Hade bestämt mig för att inte göra något ordentligt så allt jag gjort var att laga mat(värma mat), koka en kräm och köra 2 maskiner tvätt. PISTE.

Igår då…?

Jobbet. Vikarier. Nya sådana. Ett par år sedan jag var sådär uppjagad, ett par somrar sedan när byksäckar bars på ryggen till socialen och mjölkglas till tandvården dit skulle de inte :P Ny vikarie och nya misstag,….jag kan inte….jag vet inte…(och kommenderingar däremellan) det hjälper liksom inte att säga det. Lyssna istället på mig som jobbat i många år och försök minnas det. ”Lägger du sylt på soppan?” frågades det mig, och ja det gjorde jag. Helt skulle jag velat svara ”Ja tro fan det när du inte kan knipa käft och sluta ”rådda” i 5 sekunder” Tur inta alla é lika… kände mig rent ut sagt ”ILAK” igår kväll. Ska säga att det var skönt att flera var av samma åsikt och ännu bättre att få gå hem och dra in den kalla samt framförallt SYRERIKA luften. Kände av de där hornen, de hade växt sig så långa att jag nästan snubblade på dem, då måste man få gå hem. Man kan ju hoppas att de lär sig någon gång….

Ikväll drog Melodifestivaluttagningarna igång och jag satt bänkad. Kan egentligen inte förstå hur svenska folket tänker när Afrodite totalt föll bort när Flinck och de där skrikiga rockarna. Men men. Däremot är ju programledartrion underbar, Bergstöm ”grät” redan, som väntat. Sarah var supersnygg och den sista komisk. Och detta nummer. Bäst på hela kvällen. Och det kändes som de fick med allt, t.o.m. vårt presidentval, därutav rubriken.


Nu tillbaka till Goldeneye sen lite mer QAF. Imorgon kvällskifte efter att jag rastat och röstat.

Tack och hej…..


You Are Optimistic and Hopeful




You truly believe in all of your dreams. And you don't just sit back and wait for your dreams to happen.

You are active and even a bit stubborn. You are confident in what you do.

You can be a bit aggressive at times, to the point of being inconsiderate. But you never really mean to step on anyone's toes.

It's just that when your eye is on the prize, it's hard for you to see anything or anyone else. You're not malicious... just a tad careless.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar