lördag 7 juli 2012

And now the end is near…

Det är dags. Bara morgondagen kvar och sen är det slut. Mina två veckor. Back to work… Jag tog dessa två semesterveckor med delade känslor. Trodde jag skulle bli totalt galen. Men jag har verkligen kunnat vara ledig. Andas. Precis som en vän sa ”… mår bra av att mentalt och fysiskt slappa lite ibland så de två veckorna kommer nog att göra gott”. Han hade SÅ rätt :D Och jag fick ju t.o.m. några riktiga sommardagar…

Kvällen spenderades framför en bra film. En som jag egentligen visste jag borde undvika men som nog ändå går bra att se på när ingen annan är närvarande. Dess namn var ”Hachiko: A Dog's Story”. Vem kan väl motstå en så söt hund och trevlig man (Richard Gere)


Ska nu slänga mig ut en sväng å kolla en frys i ett gult hus i närheten…just in case…eller så gör jag det imorgon…vill inte baka (igen) i denna värme och lilla lägenhet. Apropå lägenhet. Förutom min svävande säng så finns det annat märkligt. Min balkong, som är lite väl rörlig på sina ställen (glad att jag inte bor högre upp) fylls med cigarettfimpar fast jag själv inte röker och sen så känns det som om hela huset gungar till när en långrader kör förbi i lagom passande, olaglig, fart. Men jag trivs :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar