onsdag 18 juli 2012

En förlorad oskuld.

Okej, okej. Till att börja med, få huvudet ur rännstenen… det finns oskulder och oskulder… den ni tänker på skriver jag inte om ens på bloggen… så finns det andra… TITANIC-oskulder, CONVERSE-oskulder och som detta handlar om TUURI-oskulden! Den rök för mig igår. Det blev en spontan tripp. Och resultatet. Njaa, överskattat. Skulle man bara fått handla och handla utan att tänka tanken på att betala så skulle det inte vara något problem. Jag kom hem med en DVD och en tårtbox. Inte så illa det heller…

På vägen till och från Tuuri passerade vi en skylt som visade att det var 2 km till ett ställe med ett mycket intressant namn. KARANKYLÄ. Man vet ju inte, men det kunde ju varit ett trevligt ställe.

På fredag stundar födelsedagen. Hmm. Inte riktigt säker på det… En vän har hintat att hon smider planer och mamma flinar. Och jag med mitt kontrollbehov. Tror A.J. gör det på flit :P För att vara riktigt på den säkra sidan så skulle jag när fredagen kommer helt hunnit baka 17 olika saker, slå ut en vägg, renovera, dekorara om och hinna bona golvet. Förutom att sy upp lite snygga kläder och klä om soffan. Bara för att vara på den säkra sidan liksom…


Två dagar ledigt. Fredagen borde väl få vara ledig, förutom en tårta att laga och allt det för med sig. Imorgon ska det handlas lite, nja, en hel del. Tillräckligt för två tårtor. En till fredag och en till jobbet på lördag. En tårta med frosting och Noblesse samt den andra med sockermassa och…ja vad… vi får se…
Sen finns det en handfull*2 saker till på – att göra listan…


Tack för ikväll!


PS. Missade ni dagens sommarprat? Big misstake, men ni kan ta igen dt här. Själv var jag på jobbet men bestämde mig för att dessa 52 minuter var ett ypperligt tillfälle att städa i avdelningsköket med radion på…
http://arenan.yle.fi/radio/1586320

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar