lördag 14 juli 2012

I did it

Arbetsveckan är slut. Min arbetsvecka är slut åtminstone. Imorgon har jag en hel dag ledig innan det drar igång med jobb igen. Det märks att man börjar vara back in business för det känns betydligt mindre i kroppen efter dagens kvällskifte än efter det samma på torsdag :D


En stressig vecka har det varit. Är helt enkelt inte van efter att i två veckor gjort det jag velat när jag känt för det. Allt jag har börjat med har av en eller annan anledning aldrig avslutats just då. Detta totalt olikt mig, ett skrämmande drag som jag planerar göra slut på ikväll… en lång dusch, ansiktsbehandling, pedikyr. En god film och ännu godare tilltugg för att sen somna i en nybäddad säng…


Morgondagens planer sen. Ledig dag betyder ju att de finns mycket att göra, förutom att vara ledig. Får se om jag hinner plantera blommor innan kvällen är slut. En av blomlådorna är nästan död, den tyckte inte om när ampeln ovanför hjälpte till att vattna den utan att jag märkte det. Förhoppningsvis fixar mor nya blommor åt mig i Vasa imorgon.

Sen finns det både praktiska och kreativa uppgifter att utföra.
Praktiskt
Tvätt, flera maskiner ska köras.
Kreativa
Tänka ut passande tårtor för kommande vecka.
Kreativa OCH praktiska
Räkningar ska betalas, men vilka, med vad och hur :P


Trevlig fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar