söndag 15 juli 2012

I Dreamed a Dream

Om något så bevisar ju nog denna video att man inte ska döma boken av pärmen.




Till att börja med något irriterande. Tydligen var det fest i fredags för någon boende i detta hus, jag gissar på någon som rör sig i en lägenhet på 3:e våningen, de har ännu inte haft en helgdag när det inte passat att festa. Hursomhelst. Det irriterande att någon av de tydligen inte var så jättebra i skick när de kom hem mitt i natten utan spillde ut halva ölburken utanför min dörr om lämnade burken efter sig. Burken förvann fort, kanske någon fattig typ behövde ha panten, men fläcken är fortfarande kvar och kladdar. Tro sen inte att jag tänker städa upp det bara för att det är utanför min dörr. Oh no. Hoppas bara att trappstädning sker imorgon. Och hoppas att ingen har så lite vett att de tror att det var jag som är boven…


Så tillbaka till titeln. Drömmar. Har sovit väldigt dåligt senaste veckorna. Hur jag än försökt har jag alltid somnat först mot morgonen. Inte alltid bra, men det var väl därför jag hann läsa 6 böcker under semestern, den sista natten till söndag från kl.03:03 och ca 5 timmar framåt började och avslutade jag den sista :P Nog om det. Drömmar. De timmar jag sovit har jag drömt mycket. Men mest råddat och det har inte varit särskikt intressant. Till i natt. En sådan där helt underbar dröm. Vill ni sen inte höra mig smöra på om min favorit Mr. Right så sluta läsa nu:


Vi var i hans bil. Jag kände mig som alltid trygg, lycklig och hemma. Han skjutsade mig till jobbet av någon anledning. Vi pratade på om ett och annat, bl.a. att jag var i ett förhållande, men det betydde inget, var i det mest för att inte vara ensam och att det inte ar några andra känslor än vänskap inblandat. DÅ tog han initiativet, körde till sidan och parkerade halvvägs upp på trottoaren. Han såg på mig. Jag smälte mer än jag alltid är nära honom, han säger inget, lutar sig fram och kysser mig. Passionerat. Jag besvarar. Helt fantastiskt, hans täta skäggstubb mot mitt ansikte, FANTASTISKT. Ibland är drömmar bara för bra…


Mina blommor är på väg hem, får se om jag planterar redan ikväll. Kanske lika bra. Imorgon börjar en ny vecka. Får se vad den bär med sig åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar