tisdag 10 juli 2012

De 5 första dagarna efter helgen är alltid värst


Regnet det bara öser ner. Nåja, inte mera men vädret är ju varken soligt eller somrigt på något annat sätt. Vilket väder, hade hoppats att meteorologerna hade fel men tydligen kom bar regnet och rusket bar en dag senare. Och på min första lediga dag efter att jag återvände till jobbet. Jag mjukstartade med 1 dag i jobb, 1 ledig, sen 4 dagar i jobb, 1 ledig och 3 i jobb… En och en dag ledig är inget att hurra för men, sånt är livet… Att återvända kändes faktiskt bra. Återfå lite rutin och fart och inte behöva fundera vad man ska göra hela dagarna. Och första dagen gick bra, när första 1½ timme som kändes som 4 timmar minst var avklarade. Sommarvikarier är för underbara…not…varför råkar vi alltid lika illa ut år efter år…


Igår spenderades kvällen med en liten upptäcktsfärd. Först ut till forsby för att se hur det blev efter att brorsan rivit bort den raserade delen av föusi. Snygg blev det, faktiskt, tragiskt att delen som raserade gjorde det men resultatet är så mycket bättre än ruinen som stod där tidigare. Och ännu vet jag precis för mitt inre exakt var den lösa stenplattan var och var pelaren mitt i fanns där grepar och högafflar alltid stod lutade och framför vilken koppen med mjölk åt katterna fanns.

Sen vidare ut till Bådan. Där har vi en villa, snarare bastukammare. Ingen har använt stugan på år men vi brukar kolla att den står kvar. Började fundera och sist någon var dit var i fjol våras, troligen. Det var verkligen en upptäcktsfärd, nya hus hade kommit upp mitt ute i ingenstans och stugan sedan hittades knappt. Steg ur bilen och vadade genom MYCKET växlighet och till slut såg jag den mycket längre in…välgömd är den om inget annat :P


Sedan gällde på Liseberg, på distans. Lotta hade musikaltema så off course måste jag kolla. Mestadels för att Perelli skulle medverka och jag hoppades att hon skulle sjunga något ur Evita. Jag är OTROLIGT skeptisk till henne i den rollen men det får väl gå, jag lär ju inte sitta i publiken. Visst att gestalta hennes storhetstid blir nog inga problem, bara hon inte ”skriker” för mycket. Hennes sjukdom och fall kan däremot bli mycket värre men som sagt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar