måndag 11 november 2013

All helgona/Halloween

(läste lite vad jag skrivit på sistone, såg detta inlägg och upptäckte mycket som "autocorrect" skrivit å måste genast ändra på det. Varför du hela inlägget måste hoppa upp till toppen och datumet ändras till idag, bara för en liten uppdatering, vet jag inte. Hursomhelst, gammalt inlägg skrivet på All Helgona (31.10?))

En dag att minnas. Minnas de som inte finns med oss mer, som rycktes bort för tidigt. Som ni märker tar jag mer fasta på All Helgona än Halloween. Inget frestar med med halloween (fast tro mig, när jag någon i livet blir sambo ska jag ha grymma Halloweenfester :D )


Jag har senaste dagarna och speciell idag tänkt på de som är borta. Vänner som är borta. Familjemedlemmar och släktingar. Idag kom mormor på tal och det kändes så underbart att höra något snällt om henne, fast har nog aldrig hört något elakt.
"Ja-a, Margits goda köttbullar. Jag minns nog när hon kockade hos oss i pälningstiden, det var en fröjd att sätta sig till bords varje gång"
Jag saknar verkligen min mormor...hon gick bort när jag bara var 10 år och jag önskar hon kunde få träffa den jag är nu.

Var igår och gick en tur på gravgården, tände ljus å hade mig...mormors grav, farmors grav, Mailys grav...en gravsten värre än den andra att se...men så är det...

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar