lördag 2 november 2013

Update

Det är ett faktum, jag mådde verkligen inte bra förra veckan, eller första halvan av veckan ska vi säga. Jag skrev för att jag kände jag borde inte så mycket för att jag ville. Vilket nog märktes på det som skrivits. Inget flyt, ingen glädje eller kvicka uttalanden.

Nu är det nya tider...

Mån-tors (21.10-24.10)
Dåliga dagar. Verkligt dåliga dagar. Man tycket ju kablar att jag då borde varit på G...toppenhumör osv. efter hur roligt jag haft det helgen före men icke så nicke. Det var skitdagar. Diskuterade men en vän som så "". Hon var på besök, stickmöte(började med vantar på måndagen),  något jag personligen tyckte gick bra men...hon genomskådar mig..."". Det är skrämmande hur väl A.J. känner mig...
Men dagarna gick, den ena efter den andra. Mestadels gråa, ibland dimmiga bakom tårar men så spricker man ändå upp i ett leende ibland när GalaxyTabben plötsligt visslar till...jag är inte bortglömd...

Så kom ögonblicket, den stunden på Torsdagen när allting vände och sorgfloret flög iväg i vinden. Den kvällen dansade jag en timme för mig själv, genomsvettig och fick hoppa i duschen andra gången på några timmar...party party, happy happy.


Ibland behövs så lite...som t.ex. Smash...och jag som inte syndade för tillfället :P


Fredag (25.10)
Kvällsjobb den dagen så förmiddagen gick åt till att sticka på par...nåja...3? Det tar verkligen inte så länge att sticka ett par vantar...

Lördag (26.10)
En vanlig lördagsmorgon, på jobbet. Klockan tickade på som vanligt och vid kl.15 var det dags att gå hem. Jag hann knappt hem innan jag chattade med Dreya som bjöd mig på en spontan middag och sällskapsspelskväll. Jag, han, Ninna och Sofia. Min första tanke som senare blev muttrar sväng vare ja. Behövde inte ens fundera, men sen tänkte jag nog, så jag verkligen ja. Jag? Sällskapsspel? Jag gillar inte sällskapsspel (trodde jag) men man säger ju inte nej till god (vege)mat och trevligt sällskap. Och vilken tur att jag inte sa nej. När jag kom hem strax efter kl.02 på natten var jag "over the Moon". Om ett gott skratt förlänger livet kan den kvällen landa mig i Guiness rekordbok.
 
 
 
Söndag-torsdag (27.10-31.10)
Helt vanliga dagar, men positiva dagar. Vissa dagar kallade jobbet, andra inte. Vissa dagar var jag trött och andra inte. Men det jag gjiet dagligen är stickat...6 par vantar har stickats. Skulle visa bild nu men mycket är ju julklappar så...efter julen. Har nu bara 2 par kvar. 1 par åt Annikas dotter, matchande vantar till halsduken som blev till några veckor sedan. Efter det 1 par jag inte borde sticka, de matchar också en halsduk, kanske ligger alltihop kvar i något skåp om 10 år...men som jag brukar säga, just in Case :) Efter vantarna blir det strumpor...för stickade sockor är så GULLIGT. Hur kan jag då motstå frestelsen att vara till lags. Men vilken lång resår...ojoj....

Svartvitt så ingen ska kunna gissa sig till ägarrätten eftersom mycket är julklappar. Sen detta har 3 1½ vante stickats :D Å fler blir det hela tiden...


Fredag (1.11)
Ny månad, November, årets nästsista månad. Hur sjutton är det ens möjligt. Nåja, here we are.
För tillfället lider jag...verkligen...av något av det värsta som finns, av långsamt Internet. Gaaah. Hur ska man kunna leva på det sättet. Än så länge fungerar visserligen TV:n och DVD:n så... (ta i trä) Och äntill fick jag Bones säsong 8 idag...några lediga dagar räddade :)

En skön ledig dag...jag stickade, stickade och stickade. Kl.00:45 var 8:e paret klart och 9:e påbörjades. Avig, rät, avig, rät, rät, rät, rät... och plötsligt var klockan 03...så kan det gå :P


Lördag (02.11)
"Early. Hate early. Must kill early." (Kan ni säga var det citatet härstammar från får ni pluspoäng). Väcktes klockan 06:25. En kollega sjuk...inte riktigt vad jag planerade. Alls. Men också det gick bra :)
Väl hemma var det vila som gällde...och "Bones" och stickning...och när nätet plötsligt funkar...bloggpublicering...
Och senare ikväll...GLÖM INTE...Downton Abbey, Svt 1 kl.22:30...säsongstart säsong 4...spännande...kostymdraman, heligt :D



Hoppas Thomas hittar någon att vara på snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar